۰

خبر خوش اوحدی برای خانواده های مفقودین

مراسم چهلمین روز درگذشت مهاجران الی الله با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و استاندار خراسان رضوی در حسینیه نصرت مشهد برگزار شد، وی در حاشیه این مراسم از تعیین تکلیف وضعیت ۲۵ تن از حجاج مفقود ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۴
۱۵:۲۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس سازمان حج و زیارت دیروز درحاشیه این مراسم گفت: مقامات سعودی متعهد شدند ظرف 10 روز آینده وضعیت 25 نفر از حجاج مفقود ایرانی را تعیین تکلیف کنند.

مسعود اوحدی افزود:‌ در سفر اخیر به عربستان سومین جلسه کمیته مشترک مسئولان ایرانی و عربستانی برگزار شد و"دی ان ای" بستگان جان باختگان فاجعه منا که هنوز اطلاعی ازآنها در دست نیست به همراه یک یاد داشت رسمی  وزارت امور خارجه ایران به مقامات سعودی  تحویل شد.

او افزود: مقامات سعودی هم متعهد شدند ظرف مدت 10 روز آخرین وضعیت جان‌باختگان فاجعه منا را که هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست، روشن کنند.

اوحدی تصریح کرد: تا کنون پیکر مطهر400جان‌ باخته فاجعه منا به کشور منتقل شده است که پس از مراحل قانونی در شهرستان‌ها تشییع و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری همه جان‌باختگان در گلزارهای مطهر شهدای سراسر کشور به خاک سپرده شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در سفر اخیری که به عربستان رفتیم متوجه شدیم که 8 پیکر زائر ایرانی دیگر نیز در عربستان دفن شده‌ است.

او گفت : از مجموع هزار و 500 جان‌باخته فاجعه منا که در عربستان دفن شده بودند تا کنون آمار جان‌باختگان ایرانی دفن شده در عربستان به 37 نفر رسیده است.

اوحدی افزود: تا این لحظه هنوز از وضعیت 25 نفر از زائران ایرانی اطلاعی نداریم و امیدواریم طی 10 روز آینده همانگونه که مقامات سعودی متعهد شدند وضعیت این زائران نیز مشخص شود.

وی تأکید کرد: اخیراً 68 پیکر جان‌باخته فاجعه منا به سردخانه مقیسن عربستان منتقل شده که امیدواریم از طریق تطبیق دی ان ای خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا با این پیکرها وضعیت برخی از زائران ایرانی مشخص شود.

اوحدی در خصوص آخرین وضعیت رکن‌آبادی نیز گفت: کمیته‌ای در وزارت امور خارجه کشورمان تشکیل شده است  تا مسائل حقوقی فاجعه منا را پیگیری کند، این کمیته به صورت جدی پیگیر روشن شدن وضعیت دیپلمات کشورمان است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره پرداخت غرامت به خانواده جان‌باختگان گفت:‌ مکاتباتی در این زمینه با کشور عربستان صورت گرفته  است اما هنوز مقامات سعودی در این موضوع اعلام رسمی نداشتند، البته امیدواریم این موضوع به جمع‌بندی برسد و تعیین تکلیف شود.

در این مراسم که توسط مدیریت حج و زیارت استان و بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی برگزار شد تعدادی از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی و خانواده های جانباختگان این حادثه نیز حضور داشتند.

امسال بیش از هشت هزار و 500 زائر از استان خراسان رضوی به مناسک حج تمتع اعزام شدند.

در فاجعه منا 462نفر از ایرانیان جان خود را از دست دادند که بیشترین جانباختگان از استان خراسان رضوی بودند.


انتهای پیام/654
منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: