۰
حسن بنیانیان:

خودشیفتگی به تمدن غرب در میان نخبگان ایرانی

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی: متأسفانه مشکل شیفتگی نسبت به تمدن غرب در میان نخبگان و بخش‌هایی از جامعه ایرانی به صورت ریشه‌ای از گذشته‌های دور در کشور وجود داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۹
۱۰:۵۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افزایش تعاملات با آمریکا به اصل انقلاب خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرده و در فضای فرهنگی نخبگان کشور نیز نوعی شیفتگی به غرب را دامن می‌زند.
 
حسن بنیانیان در خصوص پروژه نفوذ و اینکه چرا رهبر معظم انقلاب مذاکره با آمریکا را تنها در حوزه هسته ای مشروع می دانند و سایر موارد مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده اند اظهار داشت: عمق، ابعاد و اهمیت  تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص پروژه نفوذ هنگامی درک می‌شود که به سایر رهنمودها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری در دهه‌های اخیر توجه شود.
 
وی تصریح کرد: ملت ایران به لحاظ تفکرات اساسی و بنیادینی که نسبت به حیات اجتماعی  بر پایه  تمدن اسلامی دارد تضاد ریشه‌ای با ذات تمدن غرب که محور آن توسعه لذت‌های حیوانی و مادی بوده و بسیاری از ارزش‌های انسانی را برای رسیدن به چنین لذت‌هایی پایمال کرده دارد.
 
 بنیانیان با اشاره به اینکه افکار و اندیشه‌های غربی‌ به نسبت‌های متفاوتی در تمام محصولات انسانی آنها از جمله علوم انسانی و فناوری‌هایی که برای ابعاد مختلف زندگی انسانی تولید می‌کنند و شکل سازماندهی امور جامعه و نیز شیوه ارتباط آنان با سایر دنیا جاری است؛ افزود: از جمله آثار و تبعات لذت جویی مذکور می‌توان به کشته شدن مستضعفین دنیا از جمله مردم یمن، فلسطین و... در پیش چشم غربی‌ها  و همزمانی حمایت تمدن آمریکایی از اسرائیل، عربستان و حکومت‌های دست‌نشانده اشاره کرد.
 
مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملت و دولت ایران ذاتا نمی‌تواند با تمدن یاد شده کنار بیاید در نتیجه طی دهه‌های اخیر مقام معظم رهبری طی هشدارهایی متعدد همواره به اسلامی شدن دانشگاه، تحول علوم انسانی، تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اصلاح سبک زندگی، طراحی  الگوی  اسلامی پیشرفت، پیوست فرهنگی برای طرح‌های اقتصادی و .... که محور تمامی آنها سازندگی بر اساس مبانی اعتقادی خودمان و طراحی با نگاهی کاملا بومی مبتنی بر بنیادهای فکری است اشاره داشته‌اند.
 
وی در ادامه در پاسخ به اینکه در شرایط بعد از مذاکرات چگونه باید رفتار کنیم که علاوه بر استفاده از توفیقات ناشی از مذاکره از عزت و استقلال و آزادی نیز صیانت شود گفت: متأسفانه مشکل شیفتگی نسبت به تمدن غرب در میان نخبگان و بخش‌هایی از جامعه ایرانی به صورت ریشه‌ای از گذشته‌های دور در کشور  وجود داشته تا جایی که این خطر همواره وجود دارد که ما بدون داشتن قدرت تصفیه اندیشه‌های غربی از  شیوه زندگی آنها تقلید کرده  و به آلودگی‌هایی که آنان به آن مبتلا شده‌اند دچار شویم.
 
بنیانیان بیان کرد: استفاده از علم، تجربه و تکنولوژی دنیا اجتناب ناپذیر است اما لازمه آن داشتن ظرفیت تصفیه، بومی‌سازی  و به خدمت گرفتن آنها توسط نخبگان کشور است.
 
وی با بیان اینکه ملت و نخبگان کشور در حمله نظامی دشمن به میهن به دلیل اینکه با گوشت، پوست و خون خود متوجه ددمنشی دشمن شده  بودند بهتر آلودگی تفکر و اندیشه حاکم بر غرب را که با تمامی امکانات از صدام حمایت می‌کرد درک کردند؛ افزود: با پایان جنگ برخی نخبگان کشور ماهیت غرب را از یاد بردند تا آنجا که در دهه‌های پس از جنگ علیرغم تمامی هشدارهای مقام معظم رهبری بخشی از آلودگی‌های تمدن غربی وارد کشور شد.
 
 
 مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اکنون نیز این خطر ما را تهدید می‌کند که با انجام مذاکره پیرامون انرژی هسته‌ای این احساس به وجود بیاید که مسئله ایران  با غرب حل شده و نیز با توسعه رفت و آمدهای تجاری و غیر تجاری، الگوگیری و گسترش ماهواره‌ها به تدریج ایران در فرآیند فرهنگ جهانی هضم شود و ضمن داشتن پوسته‌ای از شعائر دین اسلام در شیوه اداره کشور از یاد ببرد که خود توانایی ساخت تمدنی متفاوت، بر اساس اندیشه‌های اسلامی را دارد.
 
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم اصل اینکه  به طور جدی با تفکر غرب و سمبل آن (آمریکا) مسئله داریم مورد غفلت واقع شود، گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار می‌دهند که  اگر اکنون به ناچار در عرصه انرژی هسته‌ای به توافقی با غرب رسیده‌ایم نباید باعث تسهیل سایر عرصه‌های ارتباطی به بهانه  انرژی هسته‌ای و تعاملات  گسترده با آنان شود.
 
بنیانیان تصریح کرد: دشمن با ابزارهای فرهنگی که در اختیار دارد از قبل فناوری‌هایی را آماده ساخته لذا اگر هوشیار نباشیم و در مذاکرات به لحاظ مراعات مسائل دیپلماتیک روابطی صمیمانه داشته و تعاملات را افزایش دهیم به اصل انقلاب خسارات جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد زیرا نفس تعامل با امریکا در فضای فرهنگی نخبگان کشور نیز نوعی شیفتگی به غرب را دامن می‌زند و ما را از خطراتی که در تفکر و اندیشه آنها در قالب علم و تکنولوژی وارد کشورهای جهان سوم می‌شود غافل می‌کند.
 
وی در خصوص سهم مردم، دانشگاه و نهادهای مختلف دولتی و مردمی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکل های دانشجویی در مقابله با پروژه نفوذ دشمن گفت: ملت و نخبگان کشور باید آگاه باشند که در مذاکرات و تعاملات با دشمن باید نشان دهیم  آنکه باید بر افکار و اندیشه آنان غلبه کند اندیشه‌های ناب اسلامی ماست در غیر این صورت در این محاورات  بیشترین ضرر متوجه نسل جوان کشور که رنج دوران ستمشاهی را نچشیده‌ و ضربه‌های دشمن را  مشاهده نکرده‌اند خواهد شد.
 
بنیانیان تصریح کرد: نباید از یاد برد افرادی که اکنون در صدد دوستی با ایران هستند همان افرادی بودند که مواد شیمیایی در اختیار صدام می‌گذاشتند تا ایران را بمباران کند و علیرغم اینکه جانبازان شیمیایی ایران برای مداوا به کشورهای آنان فرستاده می‌شدند  را مشاهده می‌کردند همچنان به کار خویش ادامه می‌دادند همانگونه که اکنون شاهد هستیم در پیش چشمان آمریکایی‌ها روزانه تعداد بی‌شماری زن و کودک کشته می‌شوند اما آنان با کمال جسارت و حیوانیت از اسرائیل حمایت می‌کنند و حتی ملت خود را به بهانه تأمین منافع توجیه کرده‌اند تا جایی که کمتر مشاهده می‌شود افکار عمومی غرب علیه ظلم حاکم بر روابط جهان عصیان کنند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: