۰

زائران عتبات عالیات همچنان در بلاتکلیفی

در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز فروش بلیت پرواز به عتبات عالیات باقیمانده که هنوز سازمان هواپیمایی کشوری لیست دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری طرف قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی را منتشر نکرده است.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۸
۱۰:۱۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشوری با اشاره به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری تعیین نرخ ثابت برای پرواز به عتبات عالیات گفته بود:‌ بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی از تاریخ 5 آذرماه امسال تا 18 آذرماه قیمت پرواز تهران-نجف-تهران 950 هزار و تهران-بغداد-تهران 850 هزار تومان تعیین شد.همچنین بلیت پرواز مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد-بغداد-مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد.
 
وی ادامه داد:برای مسیرهای یک طرفه به شهرهای نجف و بغداد در ایام اربعین حسینی 75 درصد نرخ یک بلیت دو سره دریافت می شود.
 
وی با اشاره به این که مردم می توانند از طریق دفاتر شرکت های هواپیمایی، سایت های این شرکت ها یا آژانس های مجوز دار بند الف اقدام به خرید بلیت کنند تاکید کرد: مسافران در صورت مشاهده فروش بلیت توسط سایت های غیر مجاز و دلالان موضوع را به تعزیرات حکومتی برای پیگیری اطلاع دهند.
 
در ادامه سایت سازمان هواپیمایی کشوری نیز با انتشار خبری ضمن صحه گذاشتن بر اظهارات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: علی رغم اینکه پروازهای مسیر نجف و بغداد نظیر سایر پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی نبوده و تابع عرضه و تقاضاست، اما سازمان هواپیمایی کشوری به منظور پیشگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت و فعالیت واسطه‌گران و کنترل نرخ‌های بلیت هواپیما، با برنامه‌ریزی مدون و تفاهم با شرکت های هواپیمایی نسبت به تعیین نرخ ثابت بلیت اقدام کرد. لیست دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری طرف قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت عتبات عالیات متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز فروش بلیت پرواز به عتبات عالیات باقیمانده که هنوز سازمان هواپیمایی کشوری لیست دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری طرف قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی را منتشر نکرده است. این مسئله بی‌شک به سرگردانی زائران عتبات عالیات منجر خواهد شد، البته فقدان اطلاع‌رسانی مناسب از سوی متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور همچنین می‌تواند یکبار دیگر حوادث سال گذشته را تکرار کند.
 
پارسال به دلیل عدم نظارت از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط قیمت بلیت پرواز به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی به 2 میلیون و 250 هزار تومان رسید. گرچه سازمان هواپیمایی کشور در اقدامی پیشگیرانه نرخ ثابت پروازها را با همکاری ایرلاین‌های داخی تعیین  کرده است، اما تعلل در اعلام لیست دفاتر خدمات مسافرتی می‌تواند اقدام مذکور را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
 
گفتنی است تماس با مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی برای پیگیری این مسئله بی‌نتیجه ماند.


انتهای پیام/654

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: