۰

پاکسازی کامل مناطقی از الانبار توسط ارتش عراق

فرمانده ستاد مشترک عملیات در عراق، ضمن اشاره به ادامه عملیات پاکسازی منطقه البوحیات در استان الانبار، اعلام کرد منطقه البومرعی را به طور کامل پاکسازی کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۰
۰۹:۵۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، این فرماندهی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: یگانهای محور جنوبی عملیات پاکسازی منطقه البومرعی از بمب و تله های انفجاری و عناصر تروریستی را آغاز کردند و توانستند این منطقه را به طور کامل پاکسازی کنند و 24 بمب را جمع اوری کرده و 4 تروریستها را هم به قتل رساندند.

این فرماندهی افزود: یگانهای محور شمالی هم آتش تروریستها در منطقه البو فراج را طی عملیاتی خاموش کردند. در این عملیات یک سرباز عراقی کشته شد.

در محور شرقی نیز نیروهای عراقی یک مفربر حامل عناصر تروریستی را در منطقه حصیبه شرقی منهدم کردند.

دستگاه مبارزه با تروریسم نیز با اجرای عملیاتی در منطقه تقاطع السکریه در نزدیکی الصینیه، تروریستهای داعش را زمینگیر کرده و دهها نفر از آنها را کشته و یک خودروی بمبگزاری شده را منهدم کردند.

چنانکه در این بیانیه آمده است: یگانهای عملیات الجزیره هم به پاکسازی منازل و جمع آوری بمبها و مواد منفجره در آنها در منطقه البوحیات ادامه می دهند.

از سوی دیگر نیروی هوایی ارتش عراق، طی پنج مرحله عملیات هوایی و نیروهای ائتلاف بین المللی طی 12 عملیات حمله هوایی دهها تن از تروریستها را کشته و 10 تیربار را منهدم کردند. و 20 نقطه از مواضع داعش و کمینگاههای تک تیراندازان و انبار اسلحه و یک ضد هوایی را در مناطق الرمادی، سنجار، موصل، حدیثه و فلوجه را زیر اتش گرفتند.

در استان صلاح الدین نیز چنانکه در این بیانیه آمده است، فرماندهی عملیات صلاح الدین با برخورداری از پشتیبانی نیروی هوایی، در عملیاتی تعداد بسیاری از تروریستها را کشته و 13 خودروی بمبگذاری شده در مناطق تقاطع سکریات و تقاطع حدیثه را منهدم کردند.

در عملیات دیگری در مناطق بغداد جدید و الغزالیه و الکرمه و سید غریب و الهیتاویین 3 فرد تحت تعقیب دستگیر شدند و 5 تروریست دیگر هم کشته و مجروح شدند و 3 پناهگاه تروریستها تخریب شده و افرادی که در آن بودند کشته شدند.

انتهای پیام/980
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: