۰

رسوایی سعودی‌ها در تلاش برای توقف فعالیت شبکه المیادین

تلاش عربستان با همدستی رژیم صهیونیستی برای توقف پخش شبکه لبنانی المیادین که فعالیت عمده آن بازتاب اخبار جنایات رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه است، بازتاب های متعددی را در پی داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۸
۰۹:۵۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه السفیر اخیرا از لغو قرارداد شرکت ماهواره ای عرب ست با لبنان از سوی این شرکت با هدف متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری المیادین در لبنان خبر داد.

این اقدام با دستور مستقیم مقامات سعودی و اعمال فشار رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

«غسان بن جدو» رئیس هیئت مدیره این شبکه اعلام کرد: درخواست عربستان از دولت لبنان برای توقف پخش شبکه المیادین بمثابه تجاوز از خطوط قرمز است و ما به هیچ وجه در مقابل این تصمیم سیاسی سکوت نخواهیم کرد و در مقابل هرگونه تهدید و ارعاب دست بسته نخواهیم نشست.

بن جدو تاکید کرد: آزادی رسانه در لبنان جزء هویت این کشور است و هیچ کس نمی تواند مسئولیت ساکت کردن رسانه های لبنانی را بر عهده بگیرد.

وی افزود: دیدگاه ما به موضع دولت درخصوص فشارهای اعمال شده از سوی عرب ست، مثبت است.

وی همچنین طی سخنرانی در مراسمی که به همین مناسبت در بیروت که هم اکنون در حال برگزاری است گفت: این تصمیمات، ذره ای موضع ما را تغییر نمی دهد و ما همچنان سیاست های پیشین خود را ادامه خواهیم داد.

بن جدو همچنین از موضع وزارت اطلاع رسانی لبنان در این خصوص قدردانی کرد.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که اتخاذ تصمیم توقف پخش المیادین همزمان با انتفاضه فلسطین چه معنایی می تواند داشته باشد؟

بن جدو گفت: از ما می خواهند به اخبار تجاوز علیه یمن نپردازیم و اخبار قربانی شدن هر روزه شهروندان و غیر نظامیان یمنی را پوشش ندهیم.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز فعالیت رسمی این شبکه، فشارها برای آغاز نشدن فعالیت آن وجود داشت، گفت: پیش از آغاز فعالیت رسمی شبکه المیادین، چند کشور عربی با ارسال نامه ای به مسئولان آمریکایی و اروپایی به آنها گفتند که این شبکه دشمن سرسخت و خطرناک شما در آینده خواهد شد.

«شیخ مصطفی ملص» رئیس حزب تجمع همبستگی لبنان در این خصوص با انتشار بیانیه ای گفت: تصمیم شرکت عرب ست برای توقف پخش المیادین به درخواست مستقیم عربستان سعودی و همراهی رژیم صهیونیستی در این امر صورت گرفته است چرا که شبکه المیادین یکی از فعال ترین رسانه ها در پوشش اخبار مربوط به جنایات این رژیم در اراضی اشغالی و انتفاضه مردم فلسطین است.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام شرکت عرب ست، افزود: صدای رسانه های مقاومت و در راس آنها شبکه المیادین همواره در بر ملا کردن خیانت ها و دروغ پردازی های نهادهای عربی که مزدور دشمنان امت اسلامی هستند به گوش خواهد رسید.

وی در ادامه بیانیه خود از دولت لبنان خواست در برابر خواسته عرب ست و دولت های خائنی که علیه ملت و امت اسلامی در حال تلاش هستند، سر خم نکنند.

از سوی دیگر، «احمد الطیبی» رئیس شورای قدس در فهرست «العربیه المشترکه» اردن در گفتگو با شبکه المیادین گفت: همراهی و همبستگی المیادین با فلسطینی ها و قضیه فلسطین بسیاری را ناخشنود کرده و به همین دلیل بسیاری خواهان توقف پخش این شبکه هستند تا صدای مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان نرسد.

وی تاکید کرد: پیش از این نیز گروه های قدرتمندتر از این ها خواسته بودند که صدای المیادین را خاموش کنند اما هرگز موفق نشدند.

 مقامات سعودی، پیش از این نیز با اعمال فشار بر شرکت‌های ماهوار‌ه‌ای «عرب‌ ست» و «نایل ست» پخش شبکه ایرانی «العالم» را از این ماهواره ها  متوقف کرده بودند.

یک مقام مسئول در شبکه المیادین نیز با بیان اینکه شرکت ماهواره‌ای عرب ست اخیرا پیامی هشدار آمیز به این شبکه خبری ارسال کرد، افزود: این پیام در پی پخش تحلیل یک کارشناس ایرانی درباره فاجعه منا بود. پیام مذکور محتوای برنامه را بر خلاف شروط قرارداد بین شبکه المیادین و شرکت عرب ست می‌داند.

«پطرس حرب» وزیر اطلاع رسانی لبنان در این خصوص گفت: این وزارت خانه تاکنون هیچ درخواستی را از سوی دولت لبنان برای توقف شبکه المیادین دریافت نکرده است.

وی تاکید کرد: وزارت اطلاع رسانی لبنان تنها مرجع ذی صلاح درخصوص تصمیم گیری درباره فعالیت یا توقف فعالیت شبکه المیادین است و وزارت مخابرات و ارتباطات لبنان نیز پشتیبانی فنی از این مورد می کند.

«سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده لبنان نیز در این خصوص گفت: از دولت لبنان و سیاستمردان، می خواهیم که از آزادی رسانه ها حمایت کند.

وی تاکید کرد: مسئله توقف پخش شبکه المیادین امتحانی است برای کسانی که می خواهند تحت فشار و سیطره فشارهای خارجی قرار نگیرند و مسئله تعلیق و یا ادامه فعالیت المیادین یک مسئولیت ملی و تاریخی است که بر گردن دولت لبنان قرار دارد.

شبکه خبری المیادین در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۲ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 852
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: