۱

کشف اسنادی جدید از کمک عربستان به تروریست‌ها

یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق با اعلام اینکه اسناد و شواهد جدیدی از کمک‌های عربستان و آمریکا به تروریست‌ها در عراق به دست آمده است، گفت: آمریکا درصدد اعمال فشار بر دولت بغداد است تا قضیه داعش مطابق با شروط آمریکا در عراق پایان یابد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷
۱۴:۰۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «حسن عبدالهادی» یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق در بغداد با اشاره به اینکه بسیج مردمی اسناد و مدارک دخالت آمریکا و عربستان در کمک به داعش را در اختیار دارد، گفت: آمریکا هم اکنون درصدد اعمال فشار بر دولت بغداد است تا قضیه داعش مطابق با شروط آمریکا در عراق پایان یابد.

وی افزود: در مناطق آزادشده از چنگ داعش به خصوص در بیجی به سلاح‌ها و مهمات سبک و سنگینی دست یافته‌ایم که با توجه به علامت‌ها و نوشته‌های ثبت شده روی آن معلوم است که از سوی عربستان یا طرف آمریکایی به دست تروریست‌ها رسیده است.

این مقام بسیج مردمی عراق تصریح کرد: بسیج مردمی همچنین اسناد و مدارکی از فهرست اسامی داعش تهیه شده توسط سعودی‌ها و آمریکایی‌ها در اختیار دارد که ارتباط بین این دو کشور با تروریست‌های عراق را بیش از پیش ثابت می‌کند.

عبدالهادی گفت: هنگامی که روسیه به خط نبرد با تروریست‌ها در سوریه وارد شد، آمریکایی‌ها از آنجا که بحران عراق را نیز با سوریه در ارتباط می‌دیدند، برای ممانعت از درخواست بغداد از روسیه برای کمک به مبارزه با داعش دست به هر کاری می‌زنند.

این فرمانده بسیج مردمی گفت: آمریکایی‌ها تا می‌توانند محورهایی را برای حملات داعش علیه نیروهای عراقی و به هم ریختن اوضاع امنیتی و همچنین سیاسی در عراق به کار می‌گیرند تا دولت بعداد را تسلیم شروط آمریکایی‌ها کنند.

وی افزود: این موضع جدید آمریکایی‌ها در اظهارات آنها نمود دارد که از امکان سرکوب داعش توسط ظرفیت‌های آمریکایی سخن می‌گویند اما کاخ سفید برای تحقق این مهم از دولت عراق خواسته‌هایی دارد که باید عملی شود، در غیر اینصورت داعش همانی که بوده خواهد بود.


تمنهای پیام/ 242
منبع: MASHREGH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
خلفی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
داعش چماق و شمشیر آمریکا بر سر کشور های منطقه است و در حد توان این چماق را ازدست نخواهد داد و نخواهد گذاشت این شمشیر کند گردد و کشور هایی مثل ترکیه و عربستان و ...... باید بدانند که با حمایت از این گروههای وحشی ؛ چه خیانت بزرگی به جهان اسلام ؛ ملت های منطقه و جهان و ملت و دولت خود می کنند و ظاهر" روسیه این موضوع را درک کرده است .