۱
انگلیس:

انفجار بمب علت احتمالی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه

انگلیس اعلام کرد احتمالا انفجار بمب علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در شبه جزیره سینا بوده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۹
۱۰:۵۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی دفتر "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، روز گذشتهاعلام کرد: در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، هنوز نمی‌توان با قاطعیت علت سانحه سقوط هواپیمای روسی را بیان کرد؛ اما با توجه به کسب اطلاعات بیشتر این نگرانی وجود دارد که احتمالا انفجار بمب علت سقوط این هواپیما بوده است.
 
وی افزود: دولت انگلیس به عنوان اقدامی پیشگیرانه تمامی پروازهای این کشور از بندر شرم الاشیخ را به تعویق انداخته است. این تعویق تا زمان رسیدن تیم کارشناسان هوایی انگلیس به بندر شرم الاشیخ و بررسی تدابیر امنیتی در فرودگاه برقرار خواهد بود. وی افزود انتظار می رود  این بررسی‌ها امشب پایان یابد.
 
سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین یادآور شد: لندن همچنین شماری از کارکنان کنسولی خود را به منظور همکاری با خطوط هوایی وارزیابی وضعیت گردشگران انگلیسی به بندر شرم الشیخ اعزام کرده است.
 
این اعلامیه دفتر نخست وزیر انگلیس پس از آن بیان شد که دولت مصر در بیانیه‌ای بر لزوم بررسی بیشتر درباره علت این سانحه هوایی تاکید کرد.

 
پیدا شدن جعبه سیاه دوم هواپیمای A321
 
وزارت حمل و نقل مصر روز گذشته از پیدا شدن دومین جعبه سیاه این هواپیما خبر داد.
 
وزارت حمل و نقل مصر در بیانیه ای اعلام کرد: بخشی از ضبط کننده صدای کابین خلبان(CVR) از بین رفته است و خارج کردن اطلاعات به تلاش زیادی نیاز دارد. بنابراین، فعلا نمی‌توان درباره محتوای آن چیزی گفت و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.
 
فرضیه کار گذاشتن بمب در هواپیما
 
در همین حال یک مقام اطلاعاتی امریکا نیز اعلام کرد احتمالاً بمبی کارگذاشته شده در این هواپیما علت سقوط آن بوده است.
 
سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره نشده است، گزارش داد: به احتمال قوی این وسیله انفجاری در داخل چمدان‌ها و یا جای دیگری در هواپیما جاسازی شده بوده است
 
مصر و انگلیس تاکنون گمانه زنی‌ها درباره مرتبط بودن سقوط این هواپیما با علل تروریستی را رد کرده‌اند.
 
هواپیمای مسافربری A321 روسیه ، روز شنبه (9 آبان ) 23 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه شرم الاشیخ از صفحه رادار محو و سقوط کرد.  تمامی 224 سرنشین این هواپیما جان باختند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
بمب یا نارنجک