۰

حامیان جنایت‎های آل‎خلیفه منادی حقوق بشر در بحرین شدند

درحالی که آمریکا و انگلیس به حمایت آشکار از دولت بحرین در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مباردت ورزیده است، این دو کشور به تازگی نقض حقوق بشر در بحرین را به شدت محکوم کردند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۰
۱۰:۲۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، 35 کشور بین المللی نظیر آلمان، سوئیس، آمریکا، انگلیس و ... با امضای بیانیه‌ ژنو، نقض آشکار حقوق بشر در بحرین و افزایش تبعیض نژادی از سوی نظام آل خلیفه را به شدت محکوم کردند.

 در این بیانیه نقض حقوق بشر در بحرین از جمله آزادی بیان، تجمعات مسالمت آمیز اعتراضی و نیز ممارست حکومت به شکنجه‌گری به شدت محکوم شده است.

 این بیانیه که از سوی کشور سوئیس در افتتاحیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو قرائت شد، بر ضرورت اجرای راهکارهای کمیته بسیونی و انجام گفت‌و‌گوی ملی شامل و همه جانبه تاکید شده است.

 کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس در حالی این بیانیه را امضا کردند که خود بزرگترین حامی نقض حقوق بشر در بحرین هستند.

 چندی پیش آمریکا پس از سال‌ها ممنوعیت فروش سلاح به بحرین، رابطه با این کشور را از سر گرفته و اقدام به فروش تسلیحات نظامی به حکومت کرده است.

 دولت انگلیس نیز در هفته جاری، اولین پایگاه نظامی رسمی خود در خاک بحرین را افتتاح کرده است که این اقدام با حمایت حکومت و اعتراض مردم همراه بوده است.

 گفتنی است، این پنجمین بیانیه‌ای است که از آغاز انقلاب مردمی در سال 2011 از سوی سازمان‌ها و کشورهای منطقه و بین المللی صادر شده است اما در عمل هیچ تاثیری را بر روند مبارزات و کاهش جنایات آل خلیفه نداشته است.

انتهای پیام/980
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: