۰

افزایش بهره هوشی معجزه شیرمادربرای نوزادان

مادران باید بدانند که هیچ چیزی جایگزین شیر مادر نمی‌شود و شیر مادر علاوه بر تغذیه، به افزایش بهره هوشی کودک کمک بسیاری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۶
۱۱:۰۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر زهرا عبداللهی فوق تخصص علوم تغذیه،گفت: اختلال رشد، سوء تغذیه، کمبود ریزمغذی‌ها در کودکان از عوارض عدم تغذیه با شیر مادر است و تغذیه با شیر مادر در افزایش بهره هوشی و رشد شخصیتی کودک مؤثر است.
 
وی افزود: شیر مادر به عنوان بهترین و کامل‌ترین غذا برای کودکان تا 2 سالگی است. به خصوص تا 6 ماهگی کودک، تنها باید با شیر مادر تغذیه شود چرا که تمام نیازهای کودک تا 6 ماهگی به طور کامل با شیر مادر فراهم می‌شود. همچنین پس از پایان 6 ماهگی تا 12 ماهگی نیز در کنار تغذیه کمکی، شیر مادر همچنان باید غذای اصلی کودک باشد.
 
در سال دوم زندگی هم شیر مادر، بخش مهمی از تغذیه کودک را شامل می‌شود، چرا که تقریباً نیمی از انرژی و پروتئین را تأمین می‌کند و علاوه بر این بر رشد کودک بسیار تأثیر می‌گذارد.
 
دکتر عبداللهی با اشاره به این که در طی دهه اخیر کودکان کمتر از شیر مادر تغذیه می‌شوند، تصریح کرد: مادران از اهمیت و کیفیت تغذیه‌ای شیر مادر آگاه نیستند یا تصور می‌کنند که شیر مصنوعی از شیر مادر بهتر است؛ در حالی که باید به این موضوع توجه داشته باشند که شیر مادر به لحاظ تغذیه‌ای، اقتصادی و زمانی بسیار برای خانواده به صرفه است.
 
وی خاطرنشان کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه نمی‌شوند، معمولاً با اختلال رشد، سوء تغذیه، کمبود ریزمغذی مواجه می شوند، به طوری که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، به لحاظ عاطفی، روانی، اعتماد به نفس، بهره هوشی و رشد شخصیتی نسبت به کودکانی که با شیر مادر تغذیه نمی‌شوند وضعیت بهتری دارند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: