۰

عربستان منکر بمباران بیمارستان در یمن شد

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل بمباران بیمارستان یمنی توسط نیروهای ائتلاف را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۶
۰۹:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد امروز با اشاره به بیانیه منتشره از سوی کشورش، بمباران بیمارستان تحت مدیریت یونیسف و سازمان پزشکان بدون مرز در شهر صعده یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان را رد کرد.

نمایندگان اردن و عربستان سعودی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک درباره اوضاع انساندوستانه یمن با تاکید بر اجرایی شدن قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره‌ اوضاع داخلی‌ یمن، راه حل سیاسی را تنها راه پایان بخشیدن به درگیری‌ها بین مخالفین دانستند.

نماینده عربستان هدف و دستاورد جلسه را تسریع در امر کمک‌رسانی به افراد آسیب دیده و نیازمند در یمن خواند.

عبدالله المعلم در واکنش به بیانیه روز گذشته دبیرکل سازمان ملل در محکومیت بمباران بیمارستانی در یمن توسط نیروهای ائتلاف تحت رهبری این کشور، چنین بیانیه‌ای را مایه تاسف خواند و گفت: مختصات جغرافیایی بیمارستان مذکور در فهرست اهداف ممنوعه قرار داشت، به همین منظور بمباران آن توسط نیروهای ائتلاف صورت نگرفته است.

وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف در زمان قید شده هیچگونه عملیاتی‌ را در شهر صعده انجام نداده اند، و نزدیک‌ترین محل عملیات با فاصله چهل کیلومتری در شمال شهر صعده در نزدیکی‌ مرز عربستان و یمن بوده است.

نماینده عربستان با استناد به بیانیه صادره از سوی کشورش گفت: دلیل خسارات وارده به بیمارستان در حال حاضر مشخص نیست و تحقیقات مشترک توسط دولت یمن و نیروهای ائتلاف در حال انجام است و به محض نتیجه‌گیری اعلام خواهد شد.

عبدالله المعلم در پاسخ به سوالی درباره‌ حضور ایران در دور جدید مذاکرات سوریه بر دست‌یافتن به راه حل سیاسی توسط بیانیه اول ژنو درباره اوضاع سوریه تاکید کرد و گفت: تمام شرکت کنندگان در این مذاکرات باید به روند انتقال قدرت و ایجاد فصل جدیدی در سوریه که پاسخگوی نیاز‌های مردم آن کشور است کمک کنند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: