۱

استراتژی تازه ائتلاف بین‌المللی علیه داعش

نیویورک تایمز خبر داده که ائتلاف ضد گروه “داعش ” به رهبری ایالات متحده آمریکا آرایش تازه و “استراتژی تازه”ای در جنگ خود علیه داعش در پیش گرفته و در صدد است حملات هوایی و زمینی خود را بر شهر “رقه” متمرکز کند.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۵
۱۶:۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا حملات نظامی خود علیه گروه تروریستی "داعش ” (داعش سابق) را بر شمال شرقی سوریه متمرکز می‌کند. به گزارش نیویورک‌ تایمز، جبهه اصلی نبرد در حال حاضر شهر "رقه” پایتخت غیررسمی گروه "داعش ” است.

نیویورک‌ تایمز با استناد به گفته‌های نمایندگان دولت و ارتش آمریکا نوشته است باراک اوباما هفته گذشته "مجوز اقدام‌های لازم را صادر کرده است”. ظاهرا صحبت از "استراتژی تازه” ائتلاف بین‌المللی در جنگ علیه "داعش ” است.
بنا بر این گزارش، حمله به زودی آّغاز خواهد شد. این گزارش همچنین می‌گوید رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار تحویل مستقیم مهمات و احتمالا اسلحه به مخالفان سوری را تصویب کرده است.
هم‌چنین گفته می‌شود حملات هوایی علیه مواضع "داعش ” از یکی از پایگاه‌های هوایی ترکیه تشدید خواهد شد.

 ۵ هزار نیروی عرب به همراه ۲۰ هزار پیشمرگه کرد، شهر رقه، پایتخت غیررسمی "داعش ” را زیر فشار و حملات خود خواهند گرفت. این نیروی زمینی از هوا با دهها جنگنده‌ی ائتلاف بین‌المللی پشتیبانی خواهد شد. در این طرح، قطع راه‌های تدارکاتی داعش نیز پیش‌بینی شده است.

طرح نظامی جدید ائتلاف بین‌المللی علیه داعش بر نیروهای عرب متکی است که فرماندهان آنها از سوی آمریکایی‌ها و واحدهای نظامی کرد تعیین شده‌اند.
باراک اوباما چند روز پیش تهدیدهای خود علیه گروه "داعش ” را افزایش داد و گفت، او در مبارزه علیه "داعش ” در سوریه و عراق همه اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.

به نظر مقام‌های ارشد دولت اوباما، این امکان وجود دارد که "استراتژی تازه” ائتلاف بین‌المللی علیه "داعش ” شرایط را تغییر دهد. زیرا به گفته نیویورک تایمز، جنگ چند ساله علیه "داعش ” در حال حاضر در "وضعیت پات” قرار دارد.
گروه "داعش ” تا به امروز بیش از حد انتظار خود را در برابر حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی مقاوم نشان داده است.

دورتر از حوزه عملیات روس‌ها
جبهه تازه‌ی ائتلاف بین‌المللی علیه "داعش ” بسیار دورتر از حوزه عملیات هوایی جنگنده‌های روسیه در سوریه قرار دارد. روسیه از چند هفته پیش حضور نظامی خود در سوریه را افزایش داده و از هفته گذشته حملات هوایی خود علیه مواضع مخالفان رژیم بشار اسد را آغاز کرده است.
روز گذشته بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون دولتی ایران ، از شکل‌گیری "ائتلاف جدیدی” با شرکت روسیه، ایران، عراق و سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد این ائتلاف بتواند عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. اسد گفت: «باید این ائتلاف موفق شود، وگرنه شاهد ویرانی کل منطقه خواهیم بود و ما مطمئن هستیم که این ائتلاف موفق خواهد بود.»

کشورهای غربی می‌گویند که هدف عملیات نظامی روسیه در سوریه، داعش نیست و روس‌ها عملا مواضع مخالفان میانه‌رو رژیم اسد در شمال غرب سوریه را هدف قرار می‌دهند. نخستین هدف حملات روس‌ها در هفته گذشته مواضع ارتش آزاد سوریه بود که از حمایت ائتلاف بین‌المللی زیر رهبری آمریکا برخوردار است.

چند روز پس از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه، آلمان، آمریکا، بریتانیا و فرانسه به همراه ترکیه، عربستان سعودی و قطر در بیانیه مشترکی اعلام کردند که حملات هوایی روسیه در حما، حمص و ادلب عموما "غیرنظامیان را هدف گرفته نه شبه‌نظامیان تروریست داعش را”. این هفت کشور در بیانیه خود گفتند: «ما روسیه را فرا می‌خوانیم تا به حملات خود علیه اپوزیسیون سوریه و غیر نظامیان به‌سرعت پایان داده و تلاش‌های خود را بر مبارزه با داعش متمرکز سازد.»


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
عجب اوضاعیه قاطی پاتی! معلوم نیست چند تا گروه داخل سوریه میجنگند! داعش، احرارالشام، جیش الفتح، النصره ، آمریکا و دارو دستش، روسیه، دولت سوریه ، کردها و غیره... خدا رحم کنه واقعا ملتش حق دارند توی این اوضاع قاطی پاتی به اروپا فرار کنند!