۰

اختلاف میان السیسی و شیخ الازهر به رسانه ها کشید

در جریان برگزاری کنفرانس بررسی مشکلات فتوا، السیسی درخواست کرده بود دکتر اسامه الازهری، سخنران افتتاحیه باشد که این امر، خشم شیخ الازهر را برانگیخت تا جایی که تهدید کرد در این صورت در کنفرانس شرکت نخواهد کرد!
کد خبر: ۹۷۷۸۵
۰۹:۳۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از مطالبات عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از نهاد دینی مصر، تجدید گفتمان دینی و انجام سریع و فوری این امر می باشد؛ این در حالی است که احمد الطیب شیخ الازهر در این راه آهسته گام بر می دارد به گونه ای که به نظر می رسد حلقه اتصالی میان این دو نفر وجود ندارد و شخصیت عاقلی هم نیست که نظرات این دو نفر را به هم نزدیک سازد؛ چراکه در غیر این صورت بحرانی میان رئیس جمهور و شیخ الازهر وجود نداشت و صحبت های درگوشی درباره این دو شخصیت شنیده نمی شد.

در نیمه هفته گذشته بود که شیخ الازهر با بحران تازه ای روبرو شد که ممکن است روابط میان السیسی و شیخ را گل آلود کند. چند روز پیش از برگزاری کنفرانس بین المللی بررسی مشکلات فتوا بود که معلوم شد السیسی درخواست کرده دکتر اسامه الازهری عضو هیئت مشورتی رئیس جمهور سخنران افتتاحیه این کنفرانس باشد؛ امری که خشم شیخ الازهر را برانگیخت تا جایی که تهدید کرد در این صورت در کنفرانس شرکت نخواهد کرد و یکی از معاونان خود را به نمایندگی به کنفرانس خواهد فرستاد مگر اینکه دارالافتاء برنامه کنفرانس را تغییر دهد و شیخ الازهر سخنران اصلی افتاحیه باشد.

از سوی دیگر دارالافتاء هم چاره ای نداشت مگر اینکه طرف شیخ الازهر را بگیرد و بر این اساس بود که برنامه افتاحیه را مطابق خواسته شیخ الازهر تغییر داد بدون اینکه درباره علت این تغییرات توضیحی بدهد و البته دکتر اسامه الازهری هم این تغییر را پذیرفت و قبول کرد که سخنران این مراسم نباشد تا مبادا آبروی کنفرانس برود و اعلام کرد اعتراضی به این مساله ندارد.

انتهای پیام/654
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: