۰

عربستان در تدارک عملیات گسترده در صنعا

همزمان با ۱۵۰ حمله عربستان به استان صعده یمن طی ۲۴ ساعت گذشته پیش بینی شده که عربستان مداخله زمینی مستقیم خود را در این استان برای توقف حملات انصارالله به مناطق مرزی در جنوب عربستان آغاز کند. همچنین منابع از آمادگی‌های نظامی ائتلاف متجاوز سعودی برای حمله به صنعاء و مناطق تحت کنترل انصارالله خبر دادند.
کد خبر: ۹۷۵۵۱
۱۵:۳۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، منابع محلی در استان شمالی صعده یمن اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ حمله را به این استان انجام داده که شدیدترین حملات به این استان بوده است. به گفته منابع یمن، این جنگنده‌ها منطقه "مران" زادگاه عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله را چند بار بمباران کردند.

همزمان با افزایش حملات هوایی عربستان در شمال یمن منابع پیش‌بینی کردند که ائتلاف متجاوز سعودی مداخله نظامی مستقیم خود را در این استان آغاز کند. همچنین منابع دولتی یمنی در گفت‌وگو روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة از آمادگی‌های نظامی برای آغاز عملیات گسترده در صنعاء و بقیه مناطق تحت کنترل نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن مثل عملیات در استان‌های جنوبی خبر دادند.

تحلیل‌گران سیاسی نیز پیش‌بینی کردند که مداخله نظامی مستقیم در استان صعده با هدف توقف حملات انصارالله به مناطق جنوبی عربستان صورت بگیرد. به گفته منابع نظامی، نیروی نظامی به سمت مرزهای یمن و عربستان با صدها تانک و خودرو زرهی حرکت کرده‌اند. در مقابل نیز شرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که اجرای گزینه‌های استراتژیک برای پاسخ به تجاوزگران آغاز شده است. به گفته تحلیلگران، ائتلاف متجاوز سعودی در پی نهایی کردن درگیری‌ها در استان "مأرب" در شرق یمن و جنگ سرنوشت ساز در صنعاء است.

در همین راستا جنگنده‌های عربستان حملات جدیدی را علیه پایگاه‌های انصارالله در مأرب انجام داده‌اند و تعداد زیادی از سربازان یمنی را که در ریاض آموزش دیده‌اند، وارد این استان کرده‌اند. به گفته منابع نزدیک به دولت مستعفی یمن، تعداد این نیروها بیش از ۲۵ هزار تن است.

همچنین منابع یمنی اعلام کردند، یک گروه نیروی نظامی عربستان برای مشارکت در "حفظ امنیت" استان‌های جنوبی وارد عدن شده است. از سوی دیگر، وزارت کشور عربستان به کشته شدن یک سرباز خود و زخمی شدن سه تن دیگر به دلیل تیراندازی در مناطق مرزی جازان اعتراف کرد.

انتهای پیام/654
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: