۰
به رغم وخامت جسمی؛

آمریکا از آزادی زندانی یمنی در بند گوآنتانامو خودداری کرد

دولت واشنگتن به قاضی فدرال آمریکا تاکید کرد که نباید دستور آزادی یک زندانی گوآنتانامو را که بیش از هشت سال است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، صادر کند.
کد خبر: ۹۶۵۴۵
۱۱:۴۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، وکلای وزارت دادگستری آمریکا آزادی طارق عوده، زندانی یمنی در گوآنتانامو را به چالش کشیده و خواستار عدم آزادی او شدند.

بنا به گفته وکلای این فرد، جان وی به خاطر اعتصاب غذای مداوم و هشت ساله به شدت در معرض خطر است و احتمال مرگ این مرد وجود دارد.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده که پرونده این زندانی یمنی به دلایل پزشکی محرمانه است و بعدا علنی خواهد شد. این مرد یمنی بدون اتهام و به عنوان یک مظنون مرتبط با القاعده از ژانویه 2002 در زندان گوآنتانامو حبس است.

وی برای بازگشت به سرزمین مادری‌اش از اتهامات مبرا شده اما به دلایل بی‌ثباتی یمن، تاکنون هیچ زندانی به این کشور بازگردانده نشده است.

این مرد در اعتراض به حبس طولانی‌ مدت از فوریه 2007 در اعتصاب غذاست و برای آنکه از مرگ وی جلوگیری شود، به وی به زور سرم‌های مغذی می‌خورانند. وی از هشت سال قبل تاکنون 75 پوند وزن کم کرده است.

وکیل مرکز حقوق قانون اساسی مستقر در نیویورک که نماینده این زندانی یمنی در گوآنتاناموست، گفت: موکلم 37 سال دارد و به دلیل این اعتصاب غذای طولانی‌مدت در وزن ایده‌آل نیست. احتمال مرگ وی وجود دارد. ما خواستار آزادی این مرد هستیم.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که به دنبال بستن بازداشتگاه گوآنتاناموست، اعلام نکرده که چرا این مرد یمنی نباید سریعا آزاد شود.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت واشنگتن به دنبال یک مکان مناسب برای انتقال این فرد است. آمریکا 116 زندانی شامل 69 یمنی در گوآنتانامو دارد.

انتهای پیام/ 852
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: