۰

درگیری خونین 15ساله در بلوچستان به صلح انجامید

اختلاف و درگیری خونین دو طایفه «براهویی» و «شعلی» در سیستان و بلوچستان بعد از 15 سال به صلح و سازش انجامید.
کد خبر: ۹۴۹۳۸
۱۰:۳۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان عصر جمعه در حاشیه نشست نهایی صلح و سازش این دو طایفه گفت: طوایف براهویی و شعلی در حوزه شهرستان های خاش و ایرانشهر سکونت دارند.

حسین قاسمی افزود: نزاع این دو طایفه به دلیل اختلافات مالی از 15سال قبل آغاز شد و در سه سال اخیر شدت پیدا کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه حاصل اختلافات و درگیری این طایفه ها 22 کشته و 25 مجروح از دو طرف بوده است.

وی اظهار داشت: در این 15 سال با پیگیری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مسوولان و معتمدان طوایف مختلف استان نشست های متعدد برای حل اختلاف این دو طایفه برگزار شد به طوری که در سال های اولیه، درگیری ها فروکش کرد اما در سه سال اخیر مجددا شاهد افزایش اختلافات آنان بودیم.

مدیر قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع در ماه مبارک رمضان بیش از 10 نشست با حضور مسوولان استانی، بزرگان و معتمدان طوایف براهویی و شعلی بر برگزار شد.

قاسمی افزود: نشست نهایی این دو طایفه عصر امروز با حضور آیت الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و جمعی از بزرگان و معتمدان طوایف مختلف استان برگزار شد و نزاع خونین 15 ساله آنان به صلح و سازش انجامید.

وی اظهار داشت: بزرگان طوایف شهنوازی و شه بخش در صلح و آشتی این دو طایفه نقش محوری ایفا کردند.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: