۱

افزایش ورود زائران غیر ایرانی به مشهد

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از افزایش ورود زائران غیر ایرانی مسلمان و غیر مسلمان به مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۱
۰۸:۵۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، سید جواد هاشمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: ورود زائران غیر ایرانی به مشهد در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 تا 30 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: پارسال نیز حدود پنج میلیون زائر غیر ایرانی به مشهد مقدس سفر کردند که نسبت به سال قبل از آن 20 درصد افزایش داشت.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی شرایط منطقه ای، ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای منطقه را از مهمترین دلایل افزایش ورود زائران خارجی ذکر کرد.

وی ادامه داد: زائران غیر ایرانی بیشتر از کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای همسایه نظیر عراق، پاکستان و افغانستان، کشورهای آسیای میانه و کشورهای اروپایی به مشهد مقدس سفر می کنند.

وی اظهار کرد: بیشتر زائران غیر ایرانی که به مشهد مقدس سفر می کنند مسلمانان شیعه و بخشی هم اهل تسنن هستند.

هاشمی نژاد تعداد زائران غیر مسلمان را که پارسال به مشهد مقدس سفر کرده اند هشت هزار و 300 نفر عنوان کرد و افزود: بخش هایی از حرم مطهر رضوی نظیر کتابخانه ها، موزه ها و مکان های مربوطه مورد بازدید این زائران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ورود زائران غیر مسلمان به مشهد نیز طی سال های اخیر افزایش داشته است، گفت: این افراد در قالب گروههای 70 تا 80 نفری متشکل از نخبگان کشورهای اروپا و آمریکا هستند.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برای زائران غیر ایرانی برنامه های فرهنگی و مذهبی به زبان های آنان در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

سالانه 25 تا 30 میلیون زائر ایرانی از سراسر کشور و همچنین پنج میلیون زائر غیر ایرانی به مشهد مقدس سفر می کنند.


انتهای پیام/654

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
yas par par
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
با نام یا رزاق

با سلام


لطفا حوزه های علمیه ما این قطب های گردشگری و سیاحتی ما را در مد نظر و توجه خویش قرار دهند ما در ایران عزیز دارای پتانسیلهای قوی برای جذب توریستهای مسلمان و حتی از ادیان دیگر داریم . قبول داریم که سازمان جهانگردی ما و اموزش دیدگان هتلداری و بخش راهنمای توریستها و اکرام ویژه از انان از وظایف ان سازمانها است
اما وقتی ما سالانه امار بالایی از این حرمهای مطهر در شهرهای مذهبی داریم ایا حوزه های ما توجه خاص به این نوع
اقتصاد رو به رشد دارند من نوعی فکر نمی کنم اگر از اموزش دیده های هتلداری سوالی در رابطه با این گوهران اسمانی یا نحوه مهاجرت به ایران و شیوه اموزشی که ان بزرگواران داشتند یا در باره البسه و فرهنگ دوره انان سوالی پرسیده باشم پاسخ دقیق را بتوانند بازگو نمایند زیرا در بخش مذهبی تعالیم نگرفته اند ایا در حوزه ها این بخشها وجود دارد که ما اطلاع نداریم البته بنظر می رسد ان موسسات دینی ما این را از نظر بازرگانی انتخاب ننموده باشند در بخش تبلیغی دین و ایین مذهبی ما فعالیتهایی را دارند اطلاع و اگاهی همه ما از ان فعالیتها را بسیار مطلوب می دانیم زیرا
من نوعی اگاهی دینی به مهمانان را اشنا نیستم