۱

واکنش آمريکا به سقوط شهر "الرمادي"

رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز دوشنبه گفت پيشروي‌هاي داعش در شهر الرمادي تأسف‌بار است، اما سقوط شهرهاي در جريان يک جنگ، غيرمعمول نيست.
کد خبر: ۸۹۵۹۵
۱۴:۰۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش«شیعه نیوز»، ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز دوشنبه به تحولات الرمادي عراق، که به تازگي بخش اعظم آن به تصرف گروه تروريستي داعش درآمده، واکنش نشان داد و گفت چنين امري در جريان يک جنگ طبيعي است.

وي در بيانيه‌اي که شب گذشته منتشر شد، با بيان اينکه پيشروي‌هاي داعش يک گام به عقب بوده، گفته است که هرچند وضعيت الرمادي «تأسف‌بار است، اما در جريان جنگ، غيرمعمول نيست.»

به نوشته خبرگزاري رويترز، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا که به زودي از اين سمت بازنشسته مي‌شود، ادامه داد: «حالا براي بازپس‌گيري شهر، به تلاش زيادي نياز است.»

وي افزود: «ما از طريق حملات هوايي ايالات متحده، آموزش و تجهيز به حمايت از نيروهاي امنيتي عراق ادامه مي‌دهيم. کاهش تنش‌هاي فرقه‌اي و آمادگي براي بازسازي، همچنان جزو چالش‌هاي دولت عراق خواهد بود.»

گروه تروريستي داعش، در هفته‌هاي اخير مناطق گسترده‌اي از شهر الرمادي مرکز استان الانبار را به تصرف خود درآورده است. الانبار تنها منطقه‌اي است که نيروهاي آمريکايي در آن حضور زميني دارند، به همين جهت بسياري از تحليلگران سقوط اين منطقه را ضربه‌اي به ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش که به رهبري آمريکا شکل گرفته، دانسته‌اند.

انتهای پیام/ 768
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
تاامریکاراازعراق بیرون نکننداین آش واین کاسه ادامه خواهدداشت