۰
مسعود بحرینی

نگاهی به تروریسم سایه نشین !

اینان چه کسانی و کجا هستند ؟ خیلی ذهن خود را به دور دست متوجه نکنید هر چند هر چه دور را بنگریم بهتر میتوانیم انان را ببینیم
کد خبر: ۸۸۸۹۴
۰۱:۲۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

واژه ترور ، تروریست ، تروریسم با انواع پیشوند و پسوند ان را این سالها بسیار شنیده ایم و تا حدود زیادی با انواع و اقسام ان اشنا هستیم بسیاری از ما به محض شنیدن این کلمه، عبارت : القاعده و گروههای شبیه ان در ذهنمان تداعی میشود ... بزرگترین مشخصه این گروهها انجام تحرکات نظامی و حذف فیزیکی طرف یا طرفهای مقابل میباشد .

با اینکه میدانم همه با این مطلب من اشنا هستند میخواهم بدان بسیار کوتاه اشاره ای نمایم

ما در بین گروههای نظامی و شبه نظامی ترور ، گروهی داریم که اگر خوناشام تر از تروریستهای القاعده نباشند دست کمی از  انان ندارند. ولی این افراد یا گروهها که من در اینجا از انان بعنوان " تروریستهای در سایه " نام میبرم نه با سلاح گرم ، بلکه با قلم بصورت بسیار حرفه ای و نا محسوس مشغول فعالیت هستند .

اینان چه کسانی و کجا هستند ؟ خیلی ذهن خود را به دور دست متوجه نکنید هر چند هر چه دور را بنگریم بهتر میتوانیم انان را ببینیم ولی گاه دیده میشود این افراد در نزدیکی ما نیز وجود دارند!اینان تمام تلاش خود را میکنند تا ما برای دیدن انها چشمانمان را به دور دست خیره کنیم و خود در سایه ای از امنیت به اقدامات خود ادامه بدهند . این تروربستها به دو دسته  اگاه و نا اگاه تقسیم میشوند . تروریستهای اگاه انانی هستند که با برنامه و با عقبه ای سازمان یافته به این اقدامات دست میزنند ولی تروریستهای نا اگاه افرادی هستند که در جهل و بصورت رایگان و کم هزینه در داخل با اقدامات نابخردانه اقداماتی را انجام میدهند که نتیجه ان رسیدن به اهداف تروریستهای اگاه منجر میگردد !

تخریب چهره افراد ، گروهها ، حرکتهای اصیل و .... یکی از اصلی ترین اقدامات این تروریستها میباشد متاسفانه این تروریستها گاه در برخی نقاطی دیده میشوند که توقع ان نمی رود !... بهترین راه برای تخریب چهره افراد اعم از سیاسی ، مذهبی و .... زدن برچسب و مارک های مختلفی است که این تروریستها بدان مجهز هستند بعنوان مثال برای تخریب چهره شخصیتها و حرکتهای مذهبی عموما مستقل ! این تروریستها از این عبارات استفاده میکنند :

حرکت های اصیل ....تفکر حامی اسلام امریکایی .... تفکر انجمن حجتیه .... ضدیت با ولایت فقیه ....ابعاد جدید از سناریوی "جنگ نرم" صهیونیست ها !!

و عموما این تروریستهای نشسته در سایه ! با داشتن ابزار رسانه چنان برخی شخصیتها و حرکتها را میکوبند  که انان برای دفاع و شفاف سازی  وقتی پیدا نمی کنند ! متاسفانه قانون نیز تدابیر شایسته ای را در این بخش در نظر نگرفته است و این افراد بصورت خیلی حرفه ای و بر داشتن بار حقوقی و قانونی به کار خود ادامه میدهند .

یادمان نرود اصولا این نوع فعالیت تروریستی شیوه صهیونیست ها میباشد که متاسفانه برخی افراد بی تقوا در داخل نیز به پیروی از شیوه شرم اور صهیونیست ها به این نوع شیوه ترور دست میزنند .

 نمی خواهیم بگوییم تفکر حامی اسلام امریکایی و انجمن به اصطلاح حجتیه و .... وجود ندارد ..

 بلکه میگویم هر شخصی نباید به خود جرات دهد با استفاده ابزاری از این عبارات در صدد تخریب چهره شخصیتها و حرکتهای عموما مستقل بگردد .

 اگر مسئولین جلوی این حرکتهای تروریستی را نگیرند و این بصورت یک فرهنگ غلط دربیاید فردا باید هزینه های گزاف معنوی و مادی  را برای خشکاندن ان بپردازیم .

قانون سازمانها و حتی وزارتخانه ای برای شناسایی حرکتهای غیر قانونی تعریف کرده است که متخصصان این فن با بکار گیری روشها و اقدامات شایسته و دقیق مشغول انجام وظیفه میباشند و اگر شخص یا گروهی  احتمال خطر میدهند باید به جای قلم فرسایی بعضا نا بجا این سازمانها را در جریان انچه میپندارند قرار دهند تا هر کس به کاری که شایسته ان میباشد برسد و خدای نا کرده با جهالتمان اب در اسیاب دشمن نریزیم و با تهمت های ناروا با دست خود به جامعه اسلامی و خون شهدا خیانت نکنیم .

سه شنبه هجدهم فروردین 1388

مسعود بحرینی

مدیر موسسه راهبردی گفتمان جهانی انتظار

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: