۱
مصاحبه با خبرگزاری ایکنا

«شيعه نيوز»، تلاش برای نزديك شدن بيشتر به وحدت كلمه شيعی

وقت آن رسيده شيعه برای حضور در فضای مجازی، سرمايه‌گذاری شايسته‌ای كند.
کد خبر: ۸۸۸۸۷
۲۱:۳۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با مسعود بحرينی ، مدير «شيعه‌نيوز» عنوان شد«شيعه نيوز»، تلاش برای نزديك شدن بيشتر به وحدت كلمه شيعی

گروه وبلاگ:«شيعه‌نيوز» به عنوان سايتی بدون جهت‌گيری سياسی با موضوعات مربوط به شيعه و مسلمانان، «اطلاع‌رسانی» می‌كند.

مسعود بحرينی، مدير «شيعه‌نيوز» در گفت‌وگو با گروه وبلاگ خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، ضمن اشاره به خلأ‌های موجود در زمينه حضور شيعه در فضای مجازی، با بيان مطلب فوق افزود: در امر خبررسانی، جهت‌گيری‌های سياسی غيراصولی و دلدادگی به گروهی خاص، موجب دل‌زدگی مخاطبين و در نتيجه خدشه‌دار شدن خبر می‌شود .

بحرينی از اهداف مهم شيعه نيوز حركت به‌سوی نزديك شدن بيشتر به وحدت كلمه شيعی و ايجاد يك پل ارتباطی مستحكم ميان شيعيان عنوان كرد و ادامه داد: وجود نظرات مختلف سياسی نبايد باعث ايجاد فاصله در پيكره جامعه شيعی شود؛ زيرا چنين فاصله‌ای تنها به‌سود دشمنان قسم‌خورده‌ی اسلام و تشيع است.

مدير شيعه نيوز با تأكيد به ضعف شيعه در زمينه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی گفت: اين امر موجب می‌شود تا برای آگاهی و خبر ، كاربر به منابع بيگانه مراجعه كند. تلاش برای كار اطلاع‌رسانی تخصصی خلأی است كه شيعه‌نيوز با همه كمبو‌های خود سعی در پر كردن بخشی از آن را دارد و در اين حركت دست همكاری همه علاقه‌مندان را در سراسر جهان می‌فشارد .

از ديگر اقداماتی كه در عرصه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی می‌توان انجام داد: ايجاد تالارهای بحث و گفتگوی شيعه برای آشنايی با مبانی اعتقادی تشيع، «پاسخ به شبهات دينی» از ديگر حركت‌های مفيد در فضای جامعه مجازی است. استفاده از قالب‌های جذاب و به‌كار بردن رنگ‌هايی كه بيشتر سليقه مخاطبان جوان را تأمين می‌كند نيز مورد اهميت است. ما بايد زبان جوان را بشناسيم تا با او ارتباط بر قرار كنيم اين تلاش جامعه شناسان را می‌طلبد.

 احتياط!
وجود نظرات مختلف سياسی نبايد باعث ايجاد فاصله در پيكره جامعه شيعی شود؛ زيرا چنين فاصله‌ای تنها به‌سود دشمنان قسم‌خورده‌ی اسلام و تشيع است.

بحرينی ادامه داد: حركت‌های مستقل و خودجوش شيعيان در سال‌های اخير بيشتر شده‌، كه نمود آن بيشتر در وبلاگ‌ها و در مرحله بعد سايت‌ها مشهود است.

وی تصريح كرد: صرف وقت و هزينه‌های مالی ِ زياد، بعد از مدتی گاه موجب دلسردی اين حركت‌های خودجوش می‌شود و نهادهای دولتی بايد بدانند كه حمايت از فكر‌ها و ايده‌های نو می‌تواند دل‌گرم‌كننده اين فعاليت‌ها باشد. متأسفانه عدم مديريت مالی صحيح در اين بخش باعث شده سايت‌هايی با بودجه های گزاف ايجاد شود كه تقليدی و گاه برای رفع تكليف هستند و نمی توانند در امواج خبری جايگاهی شايسته برای خود پيدا كنند. «چرا نبايد سازمانی ايجاد شود كه از حركت‌های خودجوش و غيرسازمانی كه در اين عرصه مشغول خدمت هستند حمايت نمايد؟» و با مشكلات آنها اشنا شود ما در زمانی زندگی می‌كنيم كه وهابيت در حال فعاليت وسيعی عليه تشيع با قلم زبان و شمشير است واز سويی ديگر غرب، ارزش‌های اسلامی را هدف قرار داده است. اينجاست كه ما خلأ را در اين بخش بشدت احساس می‌كنيم.

بحرينی در پايان تصريح كرد: وقت آن رسيده شيعه برای حضور در فضای مجازی، سرمايه‌گذاری شايسته‌ای كند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
سلام
اجبار مسیولین به امتحان حضوری چند میلیون دانش آموزان کلاس های 9 و 12 باعث مرگ صدها دانش آموز نوجوان کشور بر اثر بیماری مسری و هولناک کرونا خواهد شد
یا صاحب الزمان از دست ظلم به تو پناه می بریم