۸

دعاهای سفارش شده از طرف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می فرمایند: «نزدیک است.
کد خبر: ۸۴۲۷۱
۰۹:۲۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

به گزارش «شیعه نیوز»، از جمله دعاهای سفارش شده از طرف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) عبارت است از:

 

توصیه به خواندن زیارت آل یاسین

امام زمان (علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: … سلامٌ علی آل یاسین…. .» (۱)


توصیه به خواندن دعای ندبه

یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می فرمایند: «نزدیک است، به شیعیان ما بگوئید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.» (۲)



توصیه به خواندن دعای فرج

مرحوم شیخ طبرسی (ره) در کتاب «کنوز النجاح» نقل می کند: ابوالحسن محمد بن احمد بن ابی اللیث از ترس کشته شدن به قبر امام کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) پناه آورد. در عالم رؤیا امام زمان (علیه السلام) را زیارت کرد. آن حضرت این دعا (دعای فرج) را به او تعلیم دادند و او به برکت خواندن آن، از کشته شدن نجات یافت.

 

توصیه به خواندن نماز شب، زیارت جامعه، زیارت عاشورا

در تشرف مرحوم سید احمد بن سید هاشم بن سید حسن موسوی رشتی (ره) که از مسافرت حج از قافله جدا می شود و راه را گم می کند، به او می فرمایند: «نافله (نماز شب) را بخوان تا راه را پیدا کنی.» او نماز شب را می خواند بعد به او می فرمایند: «زیارت جامعه را بخوان.» ایشان زیارت جامعه را از حفظ می خوانند. بعد می فرمایند: «زیارت عاشورا را بخوان.» او زیارت عاشورا را نیز از حفظ می خواند با تمام لعن و سلام و دعای علقمه، آنگاه او را سوار بر مرکب می کند و می فرماید: «چرا شما نافله نمی خوانید؟ نافله. نافله. نافله» و باز می فرماید: «چرا شما عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا. عاشورا. عاشورا.» بعد می فرماید: «چرا شما زیارت جامعه نمی خوانید؟ جامعه. جامعه. جامعه.» سپس می فرماید: «اینها دوستان شما هستند که در کنار نهر آبی فرود آمده اند تا برای نماز صبح وضو بگیرند.» (۳)

 

توصیه به خواندن صحیفه سجادیه

مرحوم مجلسی (ره) در کتاب «روضه المتقین» در شرح «من لا یحضره الفقیه» می گوید که در اوایل بلوغ در مسجد قدیم اصفهان میان خواب و بیداری حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) را دیدم، گفتم: «مولای من! چون نمی توانم همیشه خدمت شما شرفیاب شوم کتابی به من عنایت کنید که همیشه به آن عمل کنم.» آن حضرت به واسطه شخصی نسخه ای از کتاب صحیفه سجادیه را به ایشان می دهند و بعد از مدتی به برکت وجود امام زمان (علیه السلام)، کتاب شریف صحیفه سجادیه اشتهار می یابد.(۴)

 

توصیه به خواندن زیارت امین الله

در تشرف مرحوم حاج علی بغدادی به محضر امام زمان (علیه السلام)، او می گوید: همراه با امام زمان (علیه السلام) داخل حرم مطهر امام کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) شدیم و به ضریح مقدس چسبیدیم و بوسیدیم. بعد به من فرمود: «زیارت بخوان.» گفتم: «سواد ندارم.» فرمود: «برایت زیارت بخوانم؟» عرض کردم: «آری» فرمود: «کدام زیارت را می خواهی؟» گفتم: «هر زیارت که افضل است.» فرمود: «زیارت امین الله افضل است.» آنگاه مشغول به خواندن زیارت امین الله شدند.(۵)

 

دعا برای فرج امام زمان (عج)

آقا میرزا محمدباقر اصفهانی (ره) می گوید که شبی در خواب گویا مولایم، حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) را دیدم که به من فرمودند: «روی منبرها به مردم بگویید که توبه کنند و برای فرج حضرت حجت (ععجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا نمایید و بدانید این دعا مثل نماز میت واجب کفایی نیست بلکه مانند نمازهای یومیه بر تمام مکلفین واجب است.» (۶)

در تشرف مرحوم آیت الله حاج سید محمد فرزند آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی، امام زمان (علیه السلام) فرمودند: «از علایم ظهور، فقط علامات حتمی مانده است و چه بسا آنها نیز در مدتی کوتاه به وقوع بپیوندند شما برای فرج من دعا کنید.»(۷)

 

پی نوشت ها :

(۱)   نجم الثاقب ، ص۴۱۱

(۲)    ملاقات با امام زمان(عج) ، ص۴۵

(۳)    نجم الثاقب ، ص ۶۶۴

(۴)    نجم الثاقب ، ص۴۵۵

(۵)    نجم الثاقب ، ص۴۵۵

(۶)    ملاقات با امام زمان(عج) ، ص ۸۷

(۷)    ملاقات با امام زمان(عج) ، ص ۸۷

   

انتهای پیام/ ا . ح
برچسب ها: دعا امام زمان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نظرات بینندگان
sdnu
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
انشاء الله بعد از مرگ ملک عبدالله امیدواریم ظهور حضرتش را توفیق حضور داشته باشیم. همانطور که امام خمینی«ره» بعد از حکومت 2500 ساله شاهنشاهی بروز و ظهور کرد و دنیا را تکان داد انشاءالله حضرت مهدی «عج» نیز بزودی ظهور کنند. امیداواری زیاد است. در روایات آمده مرکز حکومت ایشان در کوفه است. الآن این زمینه در عراق فراهم است. احترامی که برای مرجعیت شیعه آیت الله سیستانی در عراق قائلند یک نمونه بارز آن است.
yas par par
United States
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
با نام یا حی یا قیوم
با سلام
جان ما فدای ان اقای غایب در پشت پرده غیبت گناهان ما .
ایشان بی نهایت مهربان و دلسوز و غمخوار و نگران امت اسلامی می باشند.

بمیرم به بزرگواریتان درست است که بنا بر مصلحت پروردگار از ما دوریید .
اما توصیه ها و فرامین شما از ناحیه مقدسه توتیای چشمان منتظر ان است.

خدایا فرج اخرین گل از گلستان معطر حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه واله وسلم یعنی جناب اقا حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را قسم به عمه گرامی شان خانم حضرت زینب سلام الله علیهابرسان
امین یا رب العالمین
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
السلام علیک یااباصالح المهدی (عج)

السلام علیک یابقیه الله فی ارضه..

اللهم عجل لولیک الفرج ......

ای آفتاب زهرا عَجّل علی ظهورک
تنهای شهر و صحرا، عجّل علی ظهورک

گم گشته وجودی، هم غیب و هم شهودی
در دیده و دل ما، عجّل علی ظهورک

بی تو غریب، قرآن، بی تو اسیر، عترت
بی تو علی است، تنها، عجّل علی ظهورک

نه طاقتی نه صبری، تا چند پشت ابری؟
ای مهر عالم آرا عجّل علی ظهورک

دنیا در انتظار است، خون قلب روزگار است
پا در رکاب بنما، عجّل علی ظهورک

حیدرکند دعایت، زهرا زند صدایت
الغوث یابن زهرا ! عجّل علی ظهورک

زخمِ به خون نشسته، پیشانیِ شکسته
دارند با تو نجوا، عجّل علی ظهورک

خون دو دیده گوید، دست بریده گوید
بر انتقام بازآ، عجّل علی ظهورک

هم عمّه ها پریشان، هم جدّ توست عطشان
هم چشم ماست دریا، عجّل علی ظهورک
سیدمرتضی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
عجل علی ظهورک
سید حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
كاش ازخواب غفلت بیدار شوم خود را برای سربازیش اماده كنم
سیدی گمنام از آل خوشنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
شاها ز فقیران درت روی مگردان
بر درگهت افتاده به صد گونه امیدی
آقا یتیمی دیگه بسه, یا منتقم فاطمه س بیا
فریدون فرجی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
سلام علیکم.آقا جانم فدایت
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
اگه امام زمان ظهور کنه با برای افتخار و سر افرازیش چیکار کردیم؟ خدا یا شیعیان و مسلمانان را قدرتمند و اگاه و دور از گناه بگردان الهی امین