۰

انتقاد نمایندگان عراقی از لغو قانون ضد بعثی

نماینده ائتلاف نیروهای عراقی در پارلمان این کشور با تأکید بر جدی بودن حیدر العبادی در لغو قانون "بازخواست و عدالت"، از مخالفت برخی از فراکسیون‌ها با لغو این قانون خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۰۲
۲۱:۵۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»،  «علی جاسم» نماینده ائتلاف نیروهای عراقی (فراکسیون اهل سنت)، امروز شنبه با اشاره به اینکه «حیدر‌العبادی» نخست‌وزیر این کشور در لغو قانون "بازخواست و عدالت" جدی است، افزود: تاکنون هیچ توافقی بر این امر نشده است، زیرا برخی از فراکسیون‌ها با لغو این قانون و اجرای خواسته‌های ائتلاف مخالفند.

وی با اشاره به وجود برخی از اختلافات درباره قانون "بازخواست و عدالت" تأکید کرد: تاکنون هیچ توافقی بر سر لغو این قانون حاصل نشده است.حیدر العبادی نخست وزیر عراق پیش از این اعلام کرده بود که بغداد در قانون "بازخواست و عدالت" مبنی بر ریشه کنی حزب بعث، تغییراتی اعمال خواهد کرد.

العبادی این اقدام را در راستای آشتی ملی فراگیر و تسهیل در بازگشت کارمندان پیشین دانست که به گفته وی جرمی را مرتکب نشده‌اند.وی افزود که کشورش در تشکیل گارد ملی به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده و با سازمان ملل در استفاده از تجربیات کشورها همکاری خواهد کرد العبادی با اشاره به پیشرفت‌های ارتش عراق در آزاد سازی مناطقی از تصرف داعش افزود: مناطق آزاد شده و مناطقی که در صدد آزادی آنها هستیم، نیاز به بازسازی فوری دارند.

منبع: العالم

انتهای پیام/ ز.ح


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: