۲

مزار واقعي حضرت زينب كبري(سلام الله علیها) كجاست؟

حضرت زينب (سلام الله علیها) را به مصر تبعيد كردند و چيزي از حضورشان در آنجا نگذشته بود كه فوت كردند و همان‌جا هم دفن شدند.
کد خبر: ۷۳۰۲۷
۱۵:۴۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، مورخ و پژوهشگر تاريخ اسلام درخصوص علت و محل دفن حضرت زينب (سلام الله علیها) گفت: دو نقل قوي در اين خصوص وجود دارد.

دكتر محمدحسين رجبي‌دواني با بيان اين مطلب و با اشاره به نقل اول بيان كرد: طبق برخي نقل‌ها به دليل فعاليت‌هاي حضرت زينب (سلام الله علیها) برضد دستگاه خلافت يزيدي و افشاگري‌ها، روشنگري‌ها و پيام‌رساني قيام امام حسين (علیه السلام)، حاكم مدينه به يزيد نامه نوشت و در آن ذكر كرد كه زينب (سلام الله علیها) مدينه را برعليه تو مي‌شوراند و حكومت تو را تباه مي‌كند.

وي افزود: به همين دليل حضرت زينب (سلام الله علیها) را به مصر تبعيد كردند و چيزي از حضورشان در آنجا نگذشته بود كه فوت كردند و همان‌جا هم دفن شدند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به نقل دوم در اين خصوص گفت: طبق نقل ديگر، به سبب قحطي كه در مدينه پديد آمده بود، عبدالله بن جعفر، حضرت را به شام آورده و در روستايي بيرون دمشق اسكان گزيدند و چيزي از حضورشان نگذشته بود كه از دنيا رفتند و همان‌جا هم دفن شدند.

منبع: حج

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
اسلام علیک یا زینب کبری (س)
توکلی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
خدای افتخاری نو کری اهلبیت رانسیبم کن