۰

پیروزی جدید ارتش سوریه در ریف‌حماه/ تلفات سنگین النصره

در جدیدترین پیروزی ارتش سوریه، این نیروها موفق شدند، در منطقه «خنیفس»، از توابع ریف حماه در مرکز سوریه با نصب کمینی بیش از 50 تکفیری وابسته به «جبهه النصره» را در این منطقه به هلاکت برسانند.
کد خبر: ۶۹۶۴۷
۱۲:۴۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، منطقه «ریف السلمیه» در استان حماه واقع در مرکز سوریه پس از چندین عملیاتی که ارتش سوریه در تعدادی از روستاهای نزدیک به شهر «السلمیه» انجام داد، بار دیگر نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

اما نام شهر «السلمیه» شاید تاکنون اولین باری باشد که به گوش می‌خورد. درباره اهمیت این شهر باید گفت که با پاکسازی آن از عناصر تروریستی، برای ارتش سوریه این امکان فراهم می‌شود، تا ضمن کنترل بزرگراه استراتژیک «رقه» امنیت آن را نیز تامین کند، بزرگراهی که ریف شرقی السلمیه را به شهر حلب در شمال سوریه مرتبط می‌کند.

روستای «خنیفس»، از جمله مناطقی در ریف السلمیه به شمار می‌آید که گروه‌های مسلح تلاش دارند، با نفوذ در آن کنترل این روستا را در دست بگیرند.

روستای «خنیفس» در 40 کیلومتری جنوب شرقی شهر حماه و 10 کیلومتری جنوب شهر السلمیه و در مسیر بزرگراه سلمیه – حمص و سلمیه – حمص – رقه واقع شده و همین موجب شده تا این منطقه از اهمیت استراتژیکی برخوردار باشد و از طریق آن بتوان به راحتی به روستاهای منطقه از جمله روستاهای عیدون و تلول الحمر و عز الدین دست یافت که تماما جزو مناطقی به شمار می‌آیند که گروه‌های تروریستی در آن نفوذ دارند و عملیات‌های تخریبی و تروریستی خود را از این منطقه علیه روستای خنیفس و شهر السلمیه تدارک می‌بینند.

اهالی روستای خنیفس تاکنون با همکاری نیروهای ارتش سوریه بارها در برابر حملات گروه‌های تروریستی برای نفوذ به این روستا ایستادگی کرده‌اند و کشاورزان این روستا بارها مورد حمله تروریست‌های «جبهه النصره» قرار گرفته‌اند.

در آخرین عملیات کمیته‌های دفاع مردمی روستا و ارتش سوریه، آنها موفق شدند، با نصب کمینی در مسیر عناصر وابسته به جبهه النصره که قصد داشتند، به این منطقه حمله کنند، بیش از 50 نفر از آنها را به هلاکت برسانند و مابقی تروریست‌ها را وادار به فرار کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: