۰

علما برای فعالیت‎های دینی به مجوز آل خلیفه نیاز ندارند

رییس شورای اسلامی علمای بحرین گفت: تا دو هفته دیگر وقت داریم به حکم انحلال شواری اسلامی علمای بحرین اعتراض کنیم، اما وکلای مدافع اعتقاد دارند که هیچ تغییری در این حکم ایجاد نمی شود و دولت بر تعطیلی این شورا تأکید دارد.
کد خبر: ۶۹۴۲۵
۱۶:۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

حجت الاسلام سید مجید المشعل، رییس شورای اسلامی علمای بحرین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، انقلاب ملت بحرین پس از گذشته سه سال از آغاز آن را مطلوب توصیف کرد و گفت: انقلاب بحرین در خیر بوده و در وجدان و حضور مستمر مردم ریشه کرده است. تظاهرات ملت بحرین به صورت هفتگی و با حضور صدها هزار تن صورت می گیرد.

وی افزود: جوانان نیز هر شب تظاهرات می کنند تا بدینوسیله بر نظام فشار بیاورند تا اهداف ملت محقق شود، بحرینی های با همه توان و در کنار علما در صحنه حضور یافته و از خواسته های خود کوتاه نمی آیند. انقلاب بحرین به گروه ویژه ای تخصص ندارد وشاهد حضور علما، پزشکان، معلمان و قشرهای مختلف ملت در آن هستیم.

حجت الاسلام المشعل شیوه مسالمت آمیز اعتراضات را ضامن ادامه انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر انقلاب به خشونت کشیده می شد به سرعت ناکام می ماند اما این انقلاب تا تحقق خواسته های خود ادامه می یابد.

وی درباره حکم صادره از سوی آل خلیفه علیه شورای اسلامی علمای بحرین، اظهار داشت: این شورا یک مرکز اسلامی دینی است که امور دینی کشور را اداره می کند و تبلیغ و آموزش و ارشاد دینی مردم را برعهده دارد، اما نظام نمی تواند نقش فعال علما در میان ملت را داشته باشد. بر همین اساس اعتقاد دارد که این شورا غیرقانونی است و می خواهد که ما زیر نظر آن فعالیت کنیم.

رییس شورای اسلامی علمای بحرین با اشاره بر اینکه علما زیر بار حرف زور نمی روند، ادامه داد: امور دینی کاملا مستقل است و نباید تحت نظر دولت باشد. یکی از اتهاماتی که به این شورا وارد می سازد فعالیت سیاسی با پوشش دینی است، دیدگاه و فرهنگ سیاسی در انحصار کسی نیست. ما در پی جایگاه سیاسی نیستیم ولی حق داریم که دیدگاه خود را اعلام کنیم.

حجت الاسلام المشعل، حمایت از ملت را وظیفه علما خواند و تأکید کرد: آل خلیفه می گوید که شورای اسلامی نباید دیدگاه سیاسی داشته باشد و بر تعطیلی شورا تأکید می ورزد، اما این شورا یک ساختمان نیست که تعطیل شود. اگر این شورا منحل و اموال آن مصادره شود علما همچنان به وظیفه دینی و سیاسی خود ادامه خواهند داد و حق و وظیفه شرعی خود در تبلیغ دین و یاری ملت را انجام می دهیم.

وی افزود: علما نمی توانند بی طرف ایستاده و به تماشای تحولات کشور بپردازند. ما در کنار ملت مظلوم خود ایستاده و از حقوق مشروع آن دفاع خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی علمای بحرین درباره اعتراض به حکم صادره علیه این شورا گفت: تا دو هفته دیگر وقت داریم به این حکم اعتراض کنیم، اما وکلای مدافع اعتقاد دارند که هیچ تغییری در این حکم ایجاد نمی شود و دولت بر تعطیلی این شورا تأکید دارد.

وی خاطر نشان ساخت: دولت می تواند ساختمان شورای اسلامی علما را تعطیل کند و درب آن را ببندد اما توانایی توقف فعالیت علما را نخواهد داشت.

این عالم بحرینی درباره اهداف نظام از انحلال شورای اسلامی علما، تصریح کرد: دور ساختن علما از مطالبات عادلانه ملت و فشار بر سازمان های دینی از اهداف این حکم است، اما وجود علما با مجوز رسمی نظام صورت نگرفته است که برای فعالیت نیز به چنین مجوزی نیاز باشد.

گفتنی است چندی پیش وزارت دادگستری بحرین اعلام کرد که قصد تعطیلی شورای اسلامی علمای بحرین را به دلیل فعالیت های سیاسی دارد. این خبر اعتراضات زیادی را در جهان اسلام بر انگیخت.

منبع: رسا

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: