۰

ترکیه به مداخله نظامی در سوریه تهدید کرد + تصویر

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: در صورتی که شبه‌نظامیان "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) به مقبره تاریخی جد بنیانگذار امپراطوری عثمانی در حلب حمله کنند، ترکیه در سوریه مداخله خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۴۰۵
۱۳:۵۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری با حضور همتایان خود از جمهوری آذربایجان و ایران تاکید کرد: در صورتی که داعش به مقبره سلیمان شاه، جد عثمان اول موسس امپراطوری عثمانی در حلب حمله کند، آنکارا به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

اخیرا درگیری‌هایی میان کردها و گردان‌هایی از مخالفان سوری با "دولت اسلامی عراق و شام" در اطراف این مقبره صورت گرفته است که این درگیری‌ها به این امر منجر شد که داعش پل استراتژیکی که دو کرانه فرات را به هم مرتبط می‌ساخت، تحت کنترل خود درآورد.

احمد داوود اوغلو عنوان داشت: مقبره سلیمان‌ شاه تنها بخشی از خاک ترکیه است که بر اساس توافقنامه سال 1921 در خارج از مرزهای ترکیه قرار دارد و به همین دلیل آنکارا این حق را دارد که برای حفظ امنیت این منطقه و ثبات آن تمام تدابیر لازم را اتخاذ کند.

بر اساس ماده 9 معاهده منعقد شده میان ترکیه و فرانسه در دوره سلطه فرانسه بر سوریه در سال 1921 این مکان تحت حاکمیت ترکیه قرار دارد و سربازان ترکیه‌ای برای محافظت از آن عمل می‌کنند.


وزیر خارجه ترکیه عنوان داشت: نیروهای تندرو برای بدست گرفتن کنترل مناطق شمالی در سوریه تلاش می‌کنند که نظام سوریه بر آن‌ها کنترلی ندارد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: هرگونه حمله‌ای چه از سوی نظام سوریه یا از سوی گروه‌های تندرو صورت بگیرد واکنشی را در پی خواهد داشت و آنکارا بدون هیچ‌گونه تردیدی تمام تدابیر لازم را برای دفاع از خاک خود اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: