۳

تهمت و اهانت اردوغان به شیعیان جهان

«رجب طیب اردوغان» که درگیر مبارزات انتخاباتی است و در معضلات داخلی و خارجی مهمی نیز دست و پا می زند، با حمله شدید به فتح الله گولن، وی و حزبش را دروغگو خواند و سپس به پیروان مذهب اهل بیت(علیهم السلام) اهانت کرد.
کد خبر: ۶۹۳۷۶
۱۰:۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست وزیر ترکیه که به دلیل اشتباهات فراوان داخلی و خارجی خود تحت فشار شدید است، کنترل خود را از دست داده و به یاوه گویی روی آورده است.«رجب طیب اردوغان» که درگیر مبارزات انتخاباتی است با سه معضل "شکست در سوریه"، "سوء استفاده های مالی و اقتصادی" و "اختلاف با مرشد سابقش فتح الله گولن" دست و پنجه نرم می کند.

وی در سخنانی، با حمله شدید به گولن، وی و طرفدارانش را دروغگو خواند و گفت: اینها سه خصلت مهم دارند؛ تقیه کردن، دروغ گفتن و افترا زدن. نتیجه هر سه خصلت، فتنه و فساد است.اردوغان سپس با نسبت دادن سه صفت بالا به پیروان اهل بیت(علیهم السلام) گفت: یاران گولن، با این صفات از شیعیان جلو زدند!وی سپس از ضرب المثلی ترکی استفاده کرد که نظیر آن در فارسی به این معناست که: شیعیان هم در سه صفت تقیه، دروغ و افترا در مقابل گولنی ها کم آورده اند!!در واکنش به این یاوه گویی های اردوغان، نهادها و شخصیت های مختلف شیعه ترکیه با صدور بیانیه یا مصاحبه، سخنان وی را بشدت محکوم کرده اند.

"جمعیت علمای شیعه ایغدیر"، "انجمن اهلادر"، مؤسسه زینبیه استانبول" و تعداد زیادی از اندیشمندان ترک پیرو اهل بیت(علیهم السلام) ، ضمن محکوم کردن سخنان اردوغان از وی خواسته اند که از شیعیان عذر خواهی کند.شایان ذکر است "تقیه" یک اصل دینی است که ریشه در قرآن کریم (مانند آیه 106 سوره نحل و آیه 28 سوره آل عمران) دارد و انجام آن نیز مختص به شرایط خاص است. "دروغ" و "افترا" نیز دو رذیله اخلاقی است که اتفاقاً شیعیان در عصر حاضر از بزرگترین قربانیان آنها هستند و دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) با تبلیغات دروغین و افتراآمیز، تلاش در مخدوش کردن چهره آنان در جهان دارند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
اردوغان هم یکی مثل آل سعود که فقط تصویری از اسلام رو یدک میکشه و بویی از اسلام نبرده
خدا وهابیون و دشمنان شیعه را خوار کنه
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
خون بیگناهان سوری بلاخره اردوغان را هم سرنگون خواهد کرد دقیقا مثل مرسی معلون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
نوکر امریکا هست