۰

راه تقویت محبت خدا و اطاعت از او

خداوند هنگامی که به بنی‌اسرائیل فرمان می‌دهد تا به عهد خود وفا کنند از آنها می‌خواهد تا چیزی را به یاد بیاورند تا اطاعت و محبتشان نسبت به خداوند افزایش یابد؛ آیه ۴۰ سوره «بقره» گویای این موضوع است.
کد خبر: ۶۹۲۷۶
۱۴:۴۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزرش «شیعه نیوز»، قرائت همیشگی قرآن کریم از توصیه‌های مؤکد خداوند در این کتاب آسمانی و هادیان معصوم دین اسلام است؛ فَاقْرَؤُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ.خداوند هنگامی که به بنی‌اسرائیل فرمان می‌دهد تا به عهد خود وفا کنند از آنها می‌خواهد تا چیزی را به یاد بیاورند تا اطاعت و محبتشان نسبت به خداوند افزایش یابد؛ آیه ۴۰ سوره «بقره» گویای این موضوع است.
 
وَ إِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَ أَنصِتُواْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ؛ و چون قرآن خوانده شود گوش بدان فرا دارید و خاموش مانید امید که بر شما رحمت آید» (اعراف ۲۰۴)
 
گزیده‌ای از پیام آیات از تفسیر «نور» حجت‌الاسلام قرائتی
۱- یاد نعمت‏هاى پروردگار، سبب محبّت و اطاعت اوست. «اذکروا... اوفوا»؛ به هنگام دعوت به سوى خداوند، از الطاف او یاد کنید تا زمینه‏ى پذیرش پیدا شود. «اذکروا»
۲- یاد و ذکر نعمت‏ها، واجب است. «اذکروا»
۳- نعمت‏هایى که به نیاکان داده شده، به منزله‏ نعمتى است که به خود انسان داده شود. با اینکه نعمت‏ها به اجداد یهودِ زمان پیامبر داده شده بود، امّا خداوند به نسل آنان مى‏گوید فراموش نکنند. «اذکروا»
۴- وفا به پیمان‏هاى الهى، واجب است. «عهدى»
۵ - بهره‏گیرى از الطاف خداوند، مشروط به گام برداشتن در مسیر تکالیف الهى است. «اوفوا بعهدى اوف بعهدکم» آرى، اگر مطیع خدا بودیم، خداوند نیز دعاهاى ما را مستجاب خواهد کرد. «اوفوا بعهدى اوف بعهدکم»
۶- در انجام تکالیف الهى، از هیچ قدرتى نترسیم و ملاحظه کسى را نکنیم. تبلیغات سوء دشمن، ملامت‏ها، تهدیدها و توطئه‏ها مهم نیست، قهر خدا از همه مهم‌تر است. «و ایّاى فارهبون»توجه داشته باشید حفظ کردن آیات قرآن کریم معارف الهی را در قلب و وجود شما ریشه‌دار خواهد کرد؛ پس اگر می‌توانید آیات این شماره از «شفا و رحمت» را حفظ کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: