۱

فتواي تكان دهنده شیخ وهابی: زنان آواره سوریه را به کنیزی بگیرد

العجلونی در توجیه صدور فتوای تکان دهنده خود گفته است: به خاطر کثرت زنان پناهنده اهل سوریه و کم بودن مردان در اردن، باید راه چاره ای برای این معزل پیدا کرد و آن ازدواج به صورت ملک یمین است.
کد خبر: ۶۹۲۲۴
۰۸:۴۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس ویدیویی که در سایت های اجتماعی از جمله یوتیوب منتشر شده، یک شیخ سلفی اردنی به نام یاسر العجلونی مدعی شده که بر اساس یک "فتوای شرعی" به کنیزی گرفتن زنان سوری که در جریان نبردهای جاری در این کشور به اردن پناهده شده اند جایز می باشد و هرگونه بهره‌برداری جنسی از آنها جایز است.العجلونی در توجیه صدور این فتوای خود گفته است: به خاطر کثرت زنان پناهنده اهل سوریه و کم بودن مردان در اردن باید راه چاره ای برای این معزل پیدا کرد و آن ازدواج به صورت ملک یمین است.
 
وی افزود: هرمرد می تواند با بیش از 50 زن ازدواج کند ولی ازدواج بیش از چهار زن را مشروط به ازدواج با پناهدگان زن سوری دانسته است.شایان ذکر است: ازدواج ملک یمن مثل برده داری است و مخصوص زنان کافر در حال جنگ با مسلمانان می باشد.
 
انتشار فتوای این مبلغ سلفی اردنی با واکنش های متفاوتی در شبکه های اجتماعی همراه شده است:یکی از کاربران به نام "ليلى الأطرش "نوشته است: " لعنت بر کسانی که باعث اهانت به کرامت مردم سوریه شدند".یک کاربر دیگر به نام حسین تأکید کرد: گویی که مشکل سوریه به پایان رسیده است، و جز مشکل زنان، مشکل دیگری باقی نمانده است.کاربر دیگری به نام محمود دراین باره نوشت: همه ادیان مُنادی آزاد سازی انسان از بردگی انسان هستند.کاربر دیگری به نام " وائل الصمادي" گفته است: به بردگی گرفتن زن مسلمان جایز نیست ، به کار بردن احکام بردگی برای زنان کفار بعد از جنگ با آنان معروف بوده است؛ زن مسلمان درصورتیکه تسلیم شود، آزاد می شود .. درنتیجه این فتوا از همه جهات این فتوا باطل است.

منبع: جام

انتهای پیام/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
چه قدرکثافتن این وهابی های حرامزاده