۱

پرداخت جزیه برای مسیحیان الزامی شد + سند

کد خبر: ۶۸۶۱۲
۰۹:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه داعش که مدعی برقراری احکام اسلامی در مناطق تحت اشغال خود می باشد اینبار نیز بدون توجه به احکام اسلامی، پرداخت جزیه برای مسیحیان تحت سلطه خود را الزامی دانستند.وب سایت العربیه با انتشار تصویر قرارداد پرداخت جزیه در این مورد نوشت:« این تصویر حاوی امضای مهر شده مسیحیانی است که این عهدنامه را امضا کرده‌اند که با درخواست آن‌ها و موافقت داعش، نام‌هایشان، محو شده است.»

العربیه در ادامه افزود: « از سوی مسیحیان تقریبا ۲۰ نفر به عنوان نمایندگان مسیحیان استان رقه حاضر شدند. آن‌ها پذیرفتند که به دولت اسلامی جزیه بدهند پس از آنکه احکام عهدنامه به طور مفصل به آن‌ها عرضه شد. آن‌ها هم موافقت خود را اعلام کردند. این تصویر عهدنامه میان مسیحیان رقه و دولت اسلامی عراق و شام است. همچنین مسیحیان باید از کشیدن صلیب بر هرچیزی در بازار‌ها و اماکن عمومی که مسلمانان در آن حضور دارند، امتناع کنند. در نماز‌هایشان هم نباید از بلندگو استفاده کنند.»


در اینباره نکاتی قابل تأمل است:

1ـ آیا داعش که به اسم اسلام مبادرت به گرفتن جزیه کرده است احکام ابتدایی آن را رعایت کرده است تا آن را "حکمی اسلامی" نام نهاد؟

2ـ آیا گروه به اصطلاح دولت اسلامی عراق و شام تا کنون قوانین و رفتارهای اسلامی در مورد اقلیت ها و دیگر پیروان ادیان را رعایت کرده است که به اجرای "قرارداد جزیه" روی آورده و آن را لازم می دانند

لازم به ذکر است که "جزیه" گرفتن قراردادی است که مانند تمام احکام اسلامی بایدها و نبایدهایی دارد که تخطی از آن، خروج از قوانین اسلامی را به همراه خواهد داشت امری که در قرارداد گروه داعش به چشم می خورد و رعایت نکردن این قوانین حکایت از انتساب خود ساخته این گروه تکفیری به اسلام را بیش از پیش بر ملاء می کند.
 
 به اعتقاد حنفیان، حنبلیان و مالکیان فقرا از پرداخت جزیه معاف هستند اما  تکفیری های داعش که همواره خود را به اهل سنت منتسب می کنند، در قرارداد خود این حکم اهل سنت را رعایت نکرده و در قرارداد خود آورده اند:« برپایه عهدنامه از مسیحیان ثروتمند خواسته شده است که معادل ۱۳ گرم طلای خالص، مسیحیان طبقه متوسط نصف این مبلغ و فقرا یک چهارم آن را بپردازند.»

از طرفی برای فلسفه جزیه گرفتن آرایی بیان شده است که تکفیری های داعش پیشتر با رفتارهای غیرانسانی و غیر اسلامی خود جایی برای این حکمت ها باقی نگذاشته اند.از اهل کتابی که در حمایت حکومت اسلامی قرار دارند جزیه گرفته می شود تا هزینه هایی که حکومت اسلامی برای حمایت از ذمیان پرداخته است، تامین شود.این در حالی است که داعش نه تنها از اقلیت ها من جمله مسیحیان حمایت نکرده است بلکه بارها به آنها حمله کرده و امکان مقدس آنها را ویران کرده است.

منبع: جام

انتهای پیام/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
سگان آل يهود و آل لورنس را چه به احكام اسلام ؟!!!!!!!!!!!