۰

خرید و فروش آرای انتخاباتی حرام است

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف هرگونه خرید و فروش آرای انتخاباتی را حرام اعلام کرد و از مردم این کشور خواست که در انتخابات پارلمانی عراق حضور گسترده ای داشته باشند.
کد خبر: ۶۸۴۴۲
۱۳:۳۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پاسخ به استفتای صورت گرفته درباره خرید و فروش آرای انتخاباتی، هرگونه خرید و فروش آرا از سوی نامزد و رای دهندگان را حرام اعلام کرد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: استفاده از اموال عمومی و خرید آرا از سوی نامزدهای انتخاباتی شرعا حرام است.

وی افزود: رای دهندگان نیز حق ندارند آرای خود را به فروش برسانند و این اقدام نیز حرام است، زیرا هر رأی، امانتی نزد آنان است و فروش آن سبب انتشار فساد در دولت می شود.

آیت الله نجفی اظهار داشت: اگر هر شهروندی به هر صورتی، مالی را از نامزد انتخاباتی دریافت کرد لزومی ندارد که به همان فرد رای دهد.

این مرجع تقلید همچنین در دیدار با جمعی از زائران عتبات عالیات که در دفتر وی برگزار شد، نسبت به عدم مشارکت مردم در انتخابات هشدار داد و گفت: عدم مشارکت در انتخابات سبب راهیابی مفسدان به دولت و رسیدن افراد ناکارآمد به پست های مهم خواهد شد.

وی ادامه داد: سرنوشت کشور در گرو آرای مردم است و آنان باید با مشارکت گسترده در انتخابات، افرادی را انتخاب کنند که دغدغه شهروندان را داشته و بتوانند به آنان خدمت کنند.

آیت الله نجفی تأکید کرد: عراق امروزه شدیدا به مردم خود برای رسیدن به کشورهای پیشرفته جهان نیازمند است تا این کشور شاهد جهشی عمرانی و علمی باشد.

گفتنی است انتخابات پارلمانی عراق اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. در حالی مراجع تقلید مردم را به حضور در انتخابات تشویق می کنند که جریان های تکفیری در اقدامی هماهنگ با تبلیغات گسترده در حال کارشکنی در انتخابات و به دنبال کاهش سطح مشارکت مردمی هستند.

منبع: رسا

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: