۰

گاف تکفيري‌هاي سوريه در ربايش جوان جوياي کار ايراني

یک جوان اهل شهر اسفراین که از ماه‌ها قبل برای کار به ترکیه سفر کرده بود، بنا بر اسناد منتشر شده وی در شهر حلب سوریه در بند آدم‌ربایان زندانی است.
کد خبر: ۶۸۳۸۷
۰۹:۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالله عیدی عراقی جوان 30 ساله اسفراینی است که تصمیم می‌گیرد برای پیدا کردن کار به ترکیه سفر کند ولی پس از مدتی هیچ خبری از وی نمی‌شود تا اینکه تصویر وی در شبکه‌های اجتماعی در حالی که در چنگ تروریست‌ها قرار گرفته،‌ منتشر می‌شود. در همین زمینه ابراهیم عیدی عراقی که راننده خودروهای سنگین است در گفت‌وگویی گفت: برادرم عبدالله عیدی عراقی از اوایل سال جاری که از کشور خارج شده تاکنون هیچ ارتباطی با خانواده‌ نداشت تا اینکه هفته گذشته فیلمی در بین اهالی شهرستان اسفراین (در استان خراسان شمالی) دست به دست شد، حاکی از اینکه برادرم (عبدالله) توسط افراد مسلح در سوریه به گروگان گرفته شده است. 
 
ابراهیم عیدی با بیان اینکه برادرم نه اهل سیاست بود و نه اهل فرقه‌ای گفت که برادر کوچکش که دارای مدرک دیپلم و بدون تخصص خاص بود تنها برای کارگری راهی ترکیه شده و بنا بر اسنادی که داریم عبدالله در تاریخ 24/4/92 از مرز بازرگان به طور قانونی خارج شده و پس از آن هیچ ارتباطی با خانواده‌ نداشت تا اینکه فیلمی از وی توسط همشهریانمان در اختیارمان قرار گرفت که او را در حالی که ربوده شده نشان می‌دهد. 
 
بنابر این گزارش، اعضای گروهکی به نام «کتائب القدس» در حالی که فردی به نام عبدالله عیدی را به گروگان گرفته‌‌اند تصویری از کارت پایان خدمتش را نمایش می‌دهند و تأکید می‌کنند که این فرد ایرانی را به شرط آزادی تعدادی از نیروهایشان آزاد می‌کنند. تاریخ این فیلم مربوط به 21 اکتبر 2013 ( 30 مهر 1392) است. 
 
ابراهیم عیدی برادر عبدالله عیدی به گروگان گرفته شده در ادامه گفت‌وگویش عنوان کرد: پس از مشاهده این فیلم در هفته گذشته، چندین روز است که به تهران آمده‌ایم و به وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه مراجعه و پیگیر وضعیت برادرم شدیم ولی تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. وی با تأکید بر اینکه برادرم هیچ سابقه سیاسی و حزبی یا ارتباط با گروهک‌ها یا سازمان‌هایی که ممکن است با تحولات سوریه مرتبط باشند نداشته، عنوان کرد: عبدالله تنها برای کار آن هم به طور قانونی به ترکیه رفته و معلوم نیست چطور از حلب سوریه سر در‌آورده است؟!! 
 
گروهک کتائب القدس یکی از ده‌ها گروهک تروریستی است که در سوریه به نام مبارزه برای انقلاب دست به اقدامات تبهکارانه می‌زند و با غارت اموال مردم به حیات خود ادامه می‌دهد.پیش از این نیز گروه‌های تبهکار در سوریه برای رسیدن به اهداف سیاسی و مالی خود با ربودن شهروندان ایرانی و نشان دادن کارت پایان خدمت، آنها را نظامی و نیروهای ایرانی معرفی می‌کرد و این درحالی است که این افراد هیچ سابقه سیاسی یا امنیتی ندارند. فارس در صورت کسب اطلاعات جدیدی از ماجرای ربوده شدن این شهروند ایرانی توسط تروریست‌ها در سوریه، آن را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: