۰

علت صرفنظر آمریکا از انجام حملات سایبری علیه سوریه

به‌رغم برنامه‌ریزی پنتاگون برای انجام عملیات سایبری علیه سوریه، رئیس جمهور آمریکا به خاطر برخی ملاحظات از جمله ابعاد ناشناخته این طرح و احتمال اقدامات تلافی‌جویانه دمشق از این طرح صرفنظر کرد.
کد خبر: ۶۸۳۵۲
۱۴:۰۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، مدت کوتاهی بعد از اینکه ناآرامی‌ها در سوریه شدت گرفت، یعنی در اواخر بهار 2011، پنتاگون و آژانس امنیت ملی آمریکا طرح جنگی برنامه‌ریزی کردند که شامل حملات سایبری پیچیده علیه ارتش سوریه و ساختار فرماندهی بشار اسد، رئیس جمهور این کشور بود.بر اساس این گزارش، توانایی ارتش سوریه برای انجام حملات هوایی و نیز تاسیسات تولید موشک از اهداف ویژه این برنامه بودند.

نیویورک تایمز نوشت: برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که به شدت مخالف دخالت نظامی مستقیم در بحران سوریه است، چنین روشی، جایگزینی کم‌هزینه، کم تلفات و مشخص به شمار می‌آید. اما به گفته مقامات آشنا با مباحث داخلی دولت آمریکا، اوباما بعد از بررسی جوانب این طرح‌ها، همه آنها را رد کرد.

در این گزارش آمده: سوریه جایی نیست که اوباما آن را دارای ارزش استراتژیک برای دخالت آمریکا یا حتی حملات پنهانی بداند؛ عملیات از نوعی که او دستور انجام آنها را علیه ایران داده بود. ملاحظات و بررسی‌هایی که منجر شد اوباما درباره استفاده از تسلیحات سایبری تهاجمی تردید کند، منعکس‌کننده نگرانی‌های بزرگتری درباره تاکتیکی جدید و آزمایش نشده با این پتانسیل است که ماهیت جنگ را تغییر دهد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، دولت اوباما در حال بررسی مخفیانه این موضوع است که آیا باید از سلاح‌های سایبری مانند تسلیحات عادی استفاده کرد، آیا باید به ندرت از ابزارهای مخفی استفاده کرد یا اینکه باید در شرایط فوق‌العاده علیه پیچیده‌ترین اهداف و دور از دسترس‌ترین اهداف از آنها استفاده کرد. موضوع دیگری که مطرح است احتمال اقدامات تلافی‌جویانه بود؛ اینکه آیا انجام چنین حملاتی علیه نیروی هوایی سوریه باعث اقدامات تلافی‌جویانه سوریه، ایران یا روسیه در آمریکا شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: