۱

ابراز ارادت شیعیان هند به آستان مقدس علی ابن موسی رضا (علیه السلام)

یک شیعه اردو زبان اهل بمبئی هندوستان گفت: زمانی که عازم مشهد شدیم بسیاری از عاشقان اهل بیت(علیه السلام) به من التماس دعا گفتند و آرزوی بسیاری از شیعیان هند زیارت حرم این امام همام است.
کد خبر: ۶۸۳۲۹
۱۲:۰۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعی از مدیران مراکز علمی شیعیان هندوستان پس از زیارت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) با عملکرد مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف آشنا شدند.

سید نکیر رضا، مدیر مرکز علمی شیعیان در دهلی نو گفت: مدیران و مسئولان این آستان با خلوص نیت سعی کرده‌اند تا امکانات و شرایط مناسبی برای رفاه حال زائران فراهم کنند و خدمات ارزشمندی را با عشق و ارادت ناب و خالصانه به زائران حضرت رضا(علیه السلام) عرضه کنند.

وی با اشاره به این که کارهای عمرانی و زیربنایی بسیار وسیع و گسترده‌ای در اماکن متبرکه صورت گرفته، افزود: فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی صورت گرفته، بسیار قابل تحسین است .

وی تصریح کرد: به برکت حضرت علی‌بن موسی الرضا(علیه السلام) و تکیه بر دانش و تلاش، این توسعه همه جانبه در مجموعه آستان قدس رضوی به وجود آمده است.

مدیر مرکز علمی شیعیان در دهلی نو گفت: ایران و هندوستان مشترکات و پیوندهای فرهنگی و عقیدتی بسیاری با یکدیگر دارند و آثار و شواهد تاریخی موجود نشان از مشترکات دو قوم ایرانی و هندی است.

وی اظهار داشت: این روابط در عرصه‌های فرهنگی چنان عمیق، غنی، صمیمانه، پربار و شکوهمند است که دستاوردهای آن، مرزهای هر دو کشور را در نوردیده، و فرهنگ و تمدن بشری را تحت تأثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: وجود بناهای تاریخی و آثار و برکات موقوفه حضرت رضا(علیه السلام)، نشان از حضور فرهنگ وتمدن ایران در این کشور است.

نکیررضا عنوان کرد: موزه‌های حرم مطهر به‌ ویژه قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(علیهم السلام) بسیار جالب توجه بودند.

** حضرت رضا(علیه السلام) چشمه جوشان هدایت و کرامت

سید آفاق یکی دیگر از مدیران مدرسه شیعیان از لکهنو هندوستان گفت: خیلی خوشحالم که توفیق زیارت این امام بزرگوار را کسب کرده‌ام و میهمان مکان مقدسی شده‌ام که صاحب خانه، حضرت رضا(علیه السلام) است.

وی خاطرنشان کرد: به‌راستی اگر ما قدر امام رضا(علیه السلام) را بدانیم و از این چشمه جوشان هدایت و کرامت استفاده کنیم، لبریز از سعادت خواهیم شد.

وی گفت: بازدید از موزه و دیدن آثار استاد فرشچیان بسیار دیدنی و جذاب بود به‌ویژه تابلو عصر عاشورا که بیان کننده اعتقادات و  احساسات نقاش است که تکیه بر باورهای درونی‌ و اعتقادی او دارد.

** حضور موثر آستان قدس رضوی در محمودآباد هند

سید محمد مزمل یکی دیگر از شیعیان اردو زبان بمبئی هندوستان با ابراز خوشحالی از این که توفیق زیارت حضرت رضا(علیه السلام) را کسب کرده عنوان کرد: زمانی که عازم سفر شدیم بسیاری از  عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) به من التماس دعا گفتند و آرزوی بسیاری از شیعیان هند زیارت این امام همام(علیه السلام) بود.

وی گفت: زائران اردو زبان بسیاری به این مکان مشرف می‌شوند و از برنامه‌های فرهنگی این مکان بهره می‌برند و وجود این ارتباط، ثمرات معنوی زیادی را برای شیعیان این کشور به همراه خواهد داشت.

مزمل با اشاره به این که شیعیان در سراسر جهان مشکلات فراوانی دارند عنوان کرد: وجود این ارتباط ما را به یکدیگر نزدیک‌تر خواهد کرد و به سمت رفع مشکلات و همبستگی سوق خواهد داد.

وی با بیان این که آستان قدس رضوی کارهای فرهنگی گسترده و خوبی انجام داده ادامه داد: امیدواریم این آستان مقدس بتواند اقدامات خود را فراتر از ایران اسلامی  گسترش دهد و افراد زیادی از سراسر جهان از این ثمرات و برکات  بهره‌مند شوند.

مزمل یادآور شد: هندوستان دومین کشور شیعه نشین جهان است و زمینه گسترش فرهنگ رضوی در آنجا بسیار مهیا است.

وی به کتابخانه راجه محمود آباد در هند اشاره کرد و گفت: این کتابخانه دارای یازده هزار نسخه کتاب بوده و در حال حاضر توسط دولت محلی هند اداره می‌شود که آستان مقدس امام رضا(علیه السلام) جدیداً کار میکروفیلم را در این کتابخانه راه‌اندازی کرده است.

این مدیر مرکز علمی در هند با اشاره به این که توسعه حرم مطهر با دقت و ظرافت خاصی صورت گرفته تاکید کرد: بازدید خوبی بود و ما در اینجا شاهد اقتدار شیعه بودیم و نقاط قوت خوبی را مشاهده کردیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
آرمان محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خیلی خیلی عالیه