۱

ماموران آل ‌سعودخانه شیعیان را به آتش کشیدند

نیروهای امنیتی سعودی، با حمله به شهرک شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان، چند خانه متعلق به مبارزان را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۶۸۲۹۷
۰۸:۴۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای امنیتی عربستان با حمله به شهرک العوامیه در منطقه قطیف در شرق این کشور، چند خانه را در این منطقه آتش زدند. این آتش‌سوزی بر اثر تیراندازی نیروهای سعودی به سوی این خانه‌ها رخ دادنیروهای امنیتی با استقرار خودروهای خود، در این شهرک حکومت نظامی برقرار کردند. اعتراض‌های ضد حکومتی در این منطقه به دنبال شهادت دو جوان شیعی در قطیف به ضرب گلوله نظامیان آل‌سعود افزایش یافته است.در این حمله پنج شهروند شیعه عربستان نیز مجروح شدند.

ضد حکومتی در استان‌های شرقی عربستان از فوریه 2011 آغاز شده است. بیشتر منابع نفتی عربستان در این مناطق شیعه‌نشین قرار دارد که محروم‌ترین نقاط این کشور هم محسوب می‌شود. در این مدت ده‌ها شهروند شیعه عربستان به ضرب گلوله یا زیر شکنجه در زندان به شهادت رسیده‌اند. فعالان سیاسی می‌گویند 40 هزار زندانی سیاسی در عربستان وجود دارد که برخی از آنها بدون تفهیم اتهام و برگزاری دادگاه در زندان هستند.

منبع: کیهان

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
ضمن تشکر از زحمت کشان سایت شیعه نیوزخواهشمندیم همه خبرها از مظلومیت شیعه ننویسید از عظمت و بزرگی مذهب حقه شیعه وگسترش روز به روز آن و نزدیکی مردم جهان به شیعه و اهل بیت هم که به قول انان زنگ خطر به صدا در امده خبرهایی را درج نمایید