۰

داستان صندوقچه منتسب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) چیست؟+ تصویر

سفیر ترکیه در بغداد پس از بازدید از موزه آستان مقدس قول مساعدت لازم برای انتقال صندوقچه منتسب به حضرت فاطمه زهرا(س) به موزه آستان داد.
کد خبر: ۶۸۰۶۵
۱۱:۵۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، این صندوقچه که سال 1917 میلادی از عربستان سعودی به ترکیه آورده شده است درحال حاضر در موزه «توپ قاپی» استانبول نگهداری می‌شود و مقدمات لازم برای انتقال آن به ترکیه درحال انجام است.

«فاروق قایمقجی» سفیر ترکیه در بغداد پس از تشرف به حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) از موزه آستان مقدس بازدید کرد و قول مساعدت لازم برای انتقال صندوقچه منتسب به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به موزه آستان داد.

وی با ابراز خشنودی از زیارت حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) و حرم مطهر حضرت عباس(علیه السلام) وعده هدیه دادن صندوقچه اصلی منتسب به حضرت زهرا(سلام الله علیها) را به آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) داد.

گفتنی است سال گذشته یک پایگاه خبری در عراق با انتشار تصویری از پایان ساخت نسخه شبیه‌سازی شده صندوقچه منتسب به حضرت زهرا(سلام الله علیها) در عراق خبر داده بود.

«علاء ضیاء الدین» مجری ساخت این صندوقچه به پایگاه خبری نون عراق گفته بود نسخه اصلی این صندوقچه در موزه «توپ قاپی» استانبول قرار دارد که تیم طراح در سفر سه روزه به موزه استانبول پس از دیدن صندوقچه اقدام به ساخت یک نسخه کپی از آن کرده و آن را به موزه آستان اهدا کردند.

وی گفت: صندوقچه منتسب به حضرت زهرا(سلام الله علیها) سالی یک بار در تاریخ 15 رمضان طی مراسمی در معرض دید افرادی خاص قرار می‌گیرد.


تصویر اصلی صندوقچه در موزه «توپ قاپی» استانبول

پس از اینکه ترکیه بدون اطلاع دولت عراق اقدام به خرید نفت از اقلیم کردستان کرده بود روابط این دو کشور پرتنش‌ترین دوران خود را پشت سر گذاشت ولی مدتی است دوباره آرام شده و روابط جدیدی بین دو کشور آغاز شده است.

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: