۰

حمایت مردم کرکوک از ترکمن های منطقه طوز

مردم استان کرکوک با برگزاری نماز جمعه مشترک، دولت را به برخورد با روند سازمان یافته حذف ترکمن ها از منطقه طوز و دیگر مناطق ترکمن فراخواندند و درباره توطئه‌ها برای درگیر کردن عراق در جنگ داخلی هشدار دادند.
کد خبر: ۶۸۰۶۲
۱۱:۴۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، "عباس الامامی" نماینده کرکوک در ائتلاف دولت قانون به پایگاه خبری "السومریه نیوز" گفت: صدها تن از مردم استان کرکوک، شامل مناطق تازه، طوز، تلعفر، لیلان، داقوق و یایجی ظهر امروز، در مراسم نماز جمعه مشترک که در منطقه تازه خورماتو برگزار شد، شرکت کردند.

وی افزود: پیام این نماز جمعه مشترک، صلح و محبت و ابراز انزجار از کشتار قومی ترکمن ها در طوز و دیگر مناطق است.

الامامی تاکید کرد: ترکمن ها، در مناطقی که از اکثریت برخوردارند، در معرض کشتار قرار گرفته اند و مشخص است که هدف از این اقدام، خالی کردن این مناطق از ترکمن ها و ناچار کردن آنان به کوچ از آن مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ده ها تن از مردم طوز کشته شده اند و منازل بیگناهان بسیاری از آنان منهدم شده است، تنها به این سبب که آنان ترکمن هستند.

الامامی که از مسئولان شناخته شده ترکمن است، تأکید کرد: شرکت کنندگان در نماز جمعه مشترک، بهترین تصویر از وحدت قومیت ها و جریان های مختلف عراقی را به نمایش گذاشتند و مخالفت خود را با تلاش برخی از جریان های داخلی و خارجی برای درگیر کردن کشور در جنگ طایفه ای نشان دادند، زیرا چنین جنگی، خشک و تر را با هم می سوزاند و بازنده این جنگ، همه عراقی ها خواهند بود.

وی تاکید کرد: نمازگزاران همچنین، وحدت جریان ها و گروه ها در یک صف و کنار گذاشتن تندروی را خواستار شدند و بر حمایت از ارتش و پلیس در مبارزه با تروریسم تاکید و خاطرنشان کردند که ارتش و پلیس در مبارزه با عناصر تروریست در طوز و دیگر مناطق، برخوردی کاملا حرفه ای دارند.

منطقه طوزخورماتو، از نظر اداری، به استان صلاح الدین وابسته است که از مناطق پرتنش به شمار می آید و اخیرا عرصه خشونت ها و انفجار خودروهای بمب گذاری شده و کمربندهای انفجاری و بمب های مغناطیسی بوده است که به کشته شدن شماری از شهروندان انجامیده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: