۰
اختصاصی/

سیاست راهبردی سعودی در جنگ همه جانبه علیه شیعه به روایت روزنامه های عبری

سعودی از همان ابتدا یک پایگاه در اربد اردن و یکی دیگر در طائف خود عربستان تاسیس نمود که وظیفه آنها هماهنگی کارها و انتقال سلاح و پول از دولتهای خلیج فارس به مخالفان بشار اسد بود ، پس از دو سال تلاش بندر و دیگر سردمداران این کشور ، آنها دریافتند که نقشه هایشان با موفقیت همراه نشده است.
کد خبر: ۶۷۹۹۱
۱۵:۲۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:


به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه های عبری زبان به تازگی در مطالبی به نقشه استراتژیک سعودی در خصوص حمله همه جانبه علیه شیعه پرداخته اند قسمتهایی از این گزارش در پی می آید:

سعودی سیاست پشتیبانی از گروه های افراطی اسلامی علیه اسد، مالکی و نصرالله را به صورت مخفیانه و یا علنی در پیش گرفته است و مصصم هستند نقش منطقه ای خود را تقویت بخشند تا محوری مستحکم در مقابل محور شیعی ایجاد کنند. امروز رئیس اطلاعات سعودی بندر بن سلطان مسئول تصمیم ها و سیاست های راهبردی این کشور در قبال ایران است، عربستان ایران را به چشم یک تهدید می نگرد و سالهاست تلاش می کند با به کار گیری ایزار مختلف از جمله رسانه ها مانع از تقویت نقشه منطقه ای آن شود.

با شروع درگیری ها در سوریه عربستان دریافت که باید مطابق با سیاست های خود تمام ایراز لازم برای سرنگونی بشار و به نوعی شکست ایران در این مسئله را به کار گیرد و برای این کار توطئه ای که در شبکه های اجتماعی به "نقشه بندر" معروف است را در پیش گرفت این نقشه شامل اجرای موارد زیر بود:

1-    تاسیس  و پشتیبانی همه جانبه از گردان ها و تیپ های مخالف آموزش دیده با اسامی و لقب های مختلف از جمله ارتش آزاد، جبهه اسلامی ، و جیش الاسلام و غیره.
2-    گنجاندن مزدوران و جنگجویان سعودی در داخل صفوف القاعده  
3-    فهماندن این مسئله به گروه های جهادی که نباید به کشور بازگردنند و در این موضوع از وسایل و تکنولوژی مختلف مانند شبکه های اینترنتی و اطلاع رسانی مختلف استفاده نمودند.

سعودی از همان ابتدا یک پایگاه در اربد اردن و یکی دیگر در طائف خود عربستان تاسیس نمود که وظیفه آنها هماهنگی کارها و انتقال سلاح و پول از دولتهای خلیج فارس به مخالفان بشار اسد بود ، پس از دو سال تلاش بندر و دیگر سردمداران این کشور ، آنها دریافتند که نقشه هایشان با موفقیت همراه نشده است.

رهبران سلفی و وهابی موثر در این اقدام عبارتند از: جمعان الحربش (كويت)،  شافي العجمي (كويت)، سلمان العوده (سعودی)، احمد الشغيری (سعودی)،عوض القرنی (سعودی)، عدنان العرعور (سوريه) و محمد العريفي (سعودي). افرادی که ارتباط آنها با سازمان های جهادی افراطی اشکار شده است.

این افراد در تمام مواعظ خود بر شبکه یوتیوپ و در خطاب به کاربران هفت میلیونی طرفدار خود ، به جنگ علیه شیعه و رهبران آن فرا خوانده  و حتی شیعیان را کافر خطاب می کنند . آنها هم چنین دفترهایی خاص دایر کرده و برای مخالفانی که علیه شیعیان می جنگیدند پول جمع آوری نموده و ارسال می کردند و خود افراد حاضر در نبردهای میدانی تشکرهای علنی از اینگونه حامیان خود دارند مسئله ای که خود سندی آشکار است.

شایان ذکر است که ملک عبدالله به تازگی در دستوری مضحک و فریبکارانه وعدهخ مجازات تمام عربستایی هایی را داد که با تروریست ها هر گونه همکاری داشته باشند این فرمان در حالی صادر می شود که بر اساس آمارهای رسمی منتشره تعداد تروریست های سعودی که تاکنون به سوریه رفته و بر علیه دولت اسد می جنگند بالغ بر 12 هزار نفر می شود و مکان دوم را پس از تروریست های چچنی در سوریه اشغال کرده اند.

انتهای پیام/ ز.غ

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: