۰

بی عدالتی در تحقیقات کشتار مسلمانان میانمار

نماینده حقوق بشر سازمان ملل در میانمار روز چهارشنبه از بی طرفانه نبودن تحقیقات دولت این کشور در مورد ادعای حملات مرگبار به مسلمانان در ایالت نا آرام راخین به شدت ابراز نگرانی کرد .
کد خبر: ۶۷۹۴۲
۰۹:۲۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، توماس اوجیا کویینتانا هشدار داد که تنش های موجود در راخین به دنبال برخاستن دو موج بزرگ نا آرامی که حدود 140 هزار آواره بر جای گذاشت و محرک خشونت های ضد مسلمانان در دیگر نقاط کشور شد ممکن است فرایند گذار سیاسی در میانمار را به کلی در معرض خطر قرار دهد.

وی گفت : تحقیقات داخلی تاکنون نتوانسته است به طور رضایت بخش به طغیان خشونت های اخیر در بخش دور افتاده پایتخت از جمله ˈ کشتار بیرحمانه مردان ، زنان و کودکان ، خشونتها جنسی علیه زنان و غارت و چپاول و سوزندان اموال ˈ بپردازد.

میانمار که اصلاحات سیاسی فراگیرش تحت الشعاع خونریزی های مذهبی قرار گرفته است کشته شدن غیر نظامیان را به شدت تکذیب کرده ولی به گفته مقامات ، پس از درگیری های ماه ژانویه یک افسر پلیس احتمالا کشته شده است و با این حال ، دولت فرمان تحقیق در مورد این حادثه را از طریق کمیته ای داده که در حال حاضر در ایالت راخین تشکیل شده است .

کویینتانا که در حال خاتمه آخرین ماموریت خود پس ازشش سال به عنوان نماینده حقوق بشر سازمان ملل گفت : یافته های این تحقیقات قرار است در بیست و هشتم فوریه منتشر شود ولی وی مصرانه خواستار کمک سازمان ملل به یک تحقیقات دیگر در صورت عدم اجابت استانداردهای بین المللی شد. جامعه بین الملل سازمان ملل نیز در قبال این حوادث که ادعا شده بسیار جدی است مسئولیت دارند.دولت میانمار حدود 800 هزار مسلمان این کشور را خارجی تلقی می کند در حالیکه بسیاری از شهروندان میانمار آنان را مهاجران غیر قانونی از بنگلادش می دانند و دید خصمانه ای نسبت به آنان دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: