۰

خنثی شدن طرح ترور مقامات محلی در قندهار

تکذیب درخواست کمک ارتش افغانستان از نظامیان انگیسی، کشته شدن 24 شبه نظامی طالبان در مناطق مختلف و اعترافات دو تروریست دستگیر شده در نیمروز از جمله تحولات مربوط به افغانستان است.
کد خبر: ۵۹۴۶۲
۱۲:۴۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان خبر درخواست این وزارت از نظامیان انگلیسی برای مشارکت در عملیات نیروهای دولتی در منطقه سنگین ولایت هلمند را تکذیب کرد. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود دهها نفر از نظامیان این کشور به در خواست ارتش افغانستان در عملیات هشت روزه علیه طالبان در شهر سنگین ولایت هلمند حضور داشته اند.

 نظامیان انگلیسی سه سال پیش از این منطقه خارج شده بودند. این در حالی است که معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان مشارکت نیروهای انگلیسی را در عملیات نیروهای دولتی در منطقه سنگین رد کرده است. هر چند وزارت دفاع انگلیس نقش نظامیان انگلیسی در نبرد "سنگین" را فراهم کردن چتر کمکی در عملیاتی به رهبری ارتش افغانستان اعلام کرده است، اما دفتر مطبوعاتی والی هلمند نیز به نقل از سخنگوی والی این ولایت حضور و مشارکت این نیروها را تکذیب کرد. در عین حال ایساف(نیروهای بین المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان) اعزام یک گروه از مشاوران نظامی انگلیس برای کمک به نیروهای افغان در منطقه سنگین ولایت هلمند را تایید کرده است.

کشته شدن 24 شبه نظامی طالبان در مناطق مختلف

 در چندین عملیات نیروهای مشترک خارجی و افغان، علاوه بر کشته شدن بیست و چهار شبه نظامی، ۹ شبه نظامی زخمی و 13 نفر دیگر دستگیر شدند. بر اساس گزارش وزارت کشور افغانستان، این عملیاتها در ولایتهای لوگر، قندهار، سرپل، کندز، کنر، لغمان، پکتیکا، نیمروز، پکتیا و هلمند با همکاری نیروهای ارتش و امنیتی افغانستان و نیروهای خارجی انجام شد. مقادیری جنگ افزار سبک و سنگین نیز توسط نیروهای پلیس افغانستان کشف و ضبط شد. در عملیات جداگانه دیگر، نیروهای پلیس افغان، ۷ حلقه مین را در ولایتهای  فراه، لغمان و قندهار کشف و خنثی کردند.

خنثی شدن طرح ترور مقامات محلی در قندهار

 خبر دیگر اینکه یک گروه مسلح 10 نفره در ولایت قندهار متلاشی شد. این تروریستها درصدد انجام حملات انتحاری و تهاجمی به مقامات محلی و شخصیتهای ملی و مذهبی در قندهار بودند که به همراه مقادیر زیادی جنگ افزار، وسایل انفجاری و انتحاری دستگیر شدند. خبر دیگر اینکه منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند نیروهای امنیتی افغان در عملیاتی در ولایت نیمروز، دو تروریست را دستگیر کردند که این افراد در تحقیقات اولیه اعتراف کرده اند پس از فراگیری آموزشهای نظامی از شهر پیشاور پاکستان وارد ولایت فراه شده اند.

 این افراد اعتراف کرده اند به دستور یکی از سرکردگان  گروه طالبان وارد ولایت نیمروز شده و در فعالیت های متعدد تروریستی و مین گذاری شرکت کرده اند. خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در منطقه مسکونی کلاخیل شهر شاه جوی ولایت زابل بیست نفر کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ ز.ح
 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: