۵

فرق عبادت انسان با سایر موجودات

اعمال عبادی انسان در یکی دو عمل، خلاصه نمی شود، بلکه تمام افعال و کردار انسان و تمام ابعاد زندگی او را فرا می گیرد. تمام اعمال، کردار، رفتار و لذات انسان، باید در مسیر عبادت و بندگی خداوند باشد.
کد خبر: ۵۳۵۹۸
۰۹:۳۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از افکار، مخلوقاتی که خداوند را عبادت می کنند- چه مسخر انسان باشند، چه نباشند- کم نیستند. در نظام آفرینش موجوداتی هستند که کارشان فقط عبادت است؛ مثلا ملائک همواره در رکوعند و سجود و قعود، و غیر از این هیچ کاری نمی کنند و نمی توانند هم بکنند! همچنین اشیاء نیز- ضمن اینکه در اختیار انسانند- مشغول عبادت پروردگار هستند.

پس با وجود این همه عبادت کننده، معلوم می شود که مسلما عبادت انسان از گونه عبادت آنان نیست، بلکه بسیار فراتر از آن است. زیرا آنچه از عبادت دیگر مخلوقات در می یابیم، این است که عبادت آنها فراتر از یکی دو عمل و وظیفه مشخص نیست. ولی اعمال عبادی انسان در یکی دو عمل، خلاصه نمی شود، بلکه تمام افعال و کردار انسان و تمام ابعاد زندگی او را فرا می گیرد. تمام اعمال، کردار، رفتار و لذات انسان، باید در مسیر عبادت و بندگی خداوند باشد.اگر رفتار و کردار ما رنگ عبادت بگیرد، می توانیم به آستان حضرت دوست، تقرب جوییم و شخصیت انسانی خود را ثابت کنیم.حال بنگریم که اعمال ما تا چه اندازه مورد رضای خداوند است!!.

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
نظرات بینندگان
صحاب
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
عالی
رانیکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
خوب نبود
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
خوب بود دمت گرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
بد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
اصن خوب نبود
جواب خواستیم هااااااااااااااا
چه جواب مذخرفی