۰

عربستان سعودی پس از هند بدترین کشور در برخورد با زنان شناخته شد

نتایج یک نظرسنجی درباره اوضاع زنان که دربین 19 کشور در حال توسعه و پیشرفته صورت گرفت، نشان داد که عربستان سعودی پس از هند دومین کشوری است که با زنان بدترین رفتار را دارا است.
کد خبر: ۴۳۹۸۹
۱۸:۴۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

به گزارش «شیعه نیوز»، براساس نتایج کلی این نظرسنجی، هند در جای نخست بدترین کشورها در زمینه تعامل با زنان و عربستان پس از آن قرار گرفت ضمن اینکه کانادا در این نظرسنجی بهترین کشور در زمینه تعامل با زنان لقب گرفت.
 
این نظرسنجی که توسط موسسه «تامسون رویترز» انجام شده ، اوضاع زنان را در زمینه های آموزشی، بهداشتی، فرصت های شغلی و خشونت بررسی کرده است.
 
نظرسنجی مذکور، 19 کشور درحال توسعه و پیشرفته جهان را از جمله عربستان سعودی، هند، مکزیک و برزیل به استثنای پاکستان و بنگلادش مورد بررسی قرار داده است.
 
هند در این رده بندی، به دلایلی از قبیل شیوع ازدواج دختران در سن پایین، نقض حقوق زنان مرتبط با مهریه، خشونت خانوادگی و کشتن نوزادان دختر در مکان آخر این رده بندی  و در رده اول بدترین کشور در تعامل با زنان شناخته شد.
 
قانون خشونت خانواده که هند هفت سال پیش آن را وضع کرد، با وجود اینکه قانون پیشرفته ای است اما سطح خشونت ها علیه زنان به ویژه در خانواده های فقیر را تغییر نداده است.
 
نتایج نظرسنجی موسسه تامسون رویترز، تعجب همگان را نسبت به قرار گرفتن عربستان سعودی پس از هند برانگیخته است؛ چرا که عربستان سعودی کشوری است که زنان را از رای دادن، تنها سفر کردن و رانندگی ممنوع کرده است در حالی که چنین قوانینی در هند وجود ندارد.
 
باوجود آنکه زنان هند به ویژه زنان طبقه متوسط وثروتمند این کشور، از زندگی شبیه به زنان غربی برخوردارند اما این موضوع در مورد زنان روستایی به ویژه آنها که در مناطق فقیر زندگی می کنند، صدق نمی کند.
 
این در حالی است که حکومت هند در دهه شصت توسط یک زن اداره می شد و ریاست جمهوری کنونی این کشور را نیز یک زن عهده دار است.
 
براساس گزارش پایگاه راصد، براساس نتایج کلی این نظرسنجی، زنان کانادایی از بهترین وضعیت در بین کشورهایی که مورد نظر سنجی قرار گرفتند، برخوردار هستند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: