۰

کارتن خوابی لرستانی‌ها برای بلیط قطار!

استان لرستان با سابقه هفتاد ساله عبور راه آهن از این استان هنوز سهم چندانی از بلیط قطارهای عبوری از محور خود ندارد و تنها به گذرگاه شمال به جنوب و بالعکس تبدیل شده است. پیش فروش بلیط قطارهای مسافربری از طریق اینترنت و همچنین دفاتر فروش در سطح شهرهای مختلف آغاز شد در حالی که مردم لرستان برای خریداری بلیط مجبور شدند جلوی دفاتر فروش بلیط، سحری خود را بخورند! بسیاری از مردم مرکز استان از ساعات ابتدایی بامداد برای خریداری بلیط جلوی دفاتر فروش صف کشیده بودند به طوری که نفر اول لیست در خرم آباد می گفت که از ساعت یک بامداد جلوی شرکت مسافربری بس نشسته است تا بلیط دورود – مشهد را خریداری کند.
کد خبر: ۳۹۶۴۲
۱۷:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از درود آنلاین، این وضعیت در حالیست که در ساعت هفت صبح در حالی که هنوز یک ساعت و نیم به آغاز پیش فروش بلیط مانده بود صف جلوی دفاتر فروش بلیط قطار در لرستان به چندین متر می رسید به طوریکه بسیاری از افراد که از ساعات ابتدایی بامداد برای پیش خرید بلیط آمده بودند مجبور شدند روی کارتن در جلوی دفاتر فروش بعد از سحر بخوابند!

این وضعیت شهروندان لرستانی در حالی رخ داد که بعد از آغاز پیش فروش بلیط در ساعت هشت و نیم تنها ساعتی بعد و در حالیکه تنها کمتر از ۲۰ نفر از صدها نفری که پشت در دفتر مسافربری مانده بودند موفق به خریداری بلیط شدند که بلیطهای مسیر جنوب به مشهد تمام شد و بقیه مسافران مجبور شدند تهران به مشهد و یا اراک به مشهد آن هم در تعداد محدود و تاریخی غیر از تاریخ مورد تقاضا خریداری کنند.

نام ایستگاههای لرستان در فهرست پیش فروش اینترنتی نیست!

امروز در حالی بسیاری از شهروندان لرستانی دست خالی به خانه هایشان برگشتند و موفق نشدند بلیط خریداری کنند که سهم استان لرستان(ایستگاه دورود) از قطار جنوب به مشهد تنها سه کوپه است و بقیه مسافران مجبورند بلیط خود را از اندیمشک به مشهد و یا اهواز – مشهد بگیرند و هزینه اضافی متحمل شوند.

از سوی دیگر در حالیکه استان لرستان هفت ایستگاه قطار دارد هیچ کدام از این ایستگاهها در پیش فروش اینترنتی بلیط نامشان در فهرست ایستگاههای مبدا و مقصد نیست و در پیش فروش اینترنتی لرستانیها مجبورند قطارهای استان خوزستان را انتخاب کنند تا ضمن پرداخت هزینه اضافی به دلیل وجود متقاضیانی در استان خوزستان تنها سهم کمی نصیب مردم لرستان شود.این وضعیت موجب گلایه های متعدد مردم لرستان شده است

هفتاد سال سابقه داشتن راه آهن و محروم از مسافرت ریلی

یک شهروند خرم آبادی در این رابطه گفت: استان لرستان دارای سابقه هفتاد ساله در زمینه وجود خط آهن است ولی هیچ گاه نتوانسته ایم از این ظرفیت در استان استفاده کنیم و باید برای گرفتن بلیط از ۲۴ ساعت قبل جلوی دفاتر فروش صف بکشیم.

وی ادامه داد: من نمی دانم چرا با وجود ایجاد اداره کل مستقل راه آهن برای لرستان هنوز نام این استان در فهرست ایستگاههای مبدا و مقصد پیش فروش اینترنتی بلیط نیست و سهمی برای این استان قائل نمی شوند.
 
این شهروند که به شدت از وضعیت کنونی ناراضی است، افزود: سالها اداره کل راه آهن لرستان در استان خوزستان مستقر و سهم ما از عبور خطوط ریلی حسرت بود و امروز که این اداره کل در استان مستقر شده بازهم آش همان است و کاسه همان!
 
نمایندگان لرستان از مسئولان کشوری توضیح بخواهند
وی معتقد است که نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی باید هر چه سریعتر از مسئولان راه آهن در مورد وضعیت موجود توضیح بخواهند و ادامه داد: باید برای لرستانیها قطاری به صورت مستقل در نظر گرفته شود نه اینکه ما منتظر بمانیم تا سهم اضافه دیگر استانها به ما برسد.
 
یک شهروند دورودی نیز در این رابطه  گفت: سالهاست که سهم مردم دورود از راه آهن و عبور قطار همین سر و صدا و مخاطرات آن برای روستاها و واحدهای مسکونی حاشیه ریل راه آهن بوده است.
 
وی گفت: هنوز برای مردم این شهرستان که گلوگاه خط آهن سراسری شمال به جنوب محسوب می شود قطار مستقل برای استفاده از این ظرفیت در نظر گرفته نشده است.
 
وی با تقدیر از پیگیری های نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در این زمینه عنوان کرد: آقای قائد رحمت به ما قول دادند که برای مردم دورود و لرستان قطار ویژه در نظر گرفته می شود و ما منتظر تحقق این وعده هستیم
 
این شهروند دورودی با بیان اینکه لرستان استان محرومی است و سفر با قطار می تواند مسافرتی مناسب و ارزان برای مردم این استان باشد، عنوان کرد: در صورتیکه همین ظرفیت هم برای مردم لرستان فراهم نشود مردم چگونه می توانند در طول سال به مسافرت بروند.
 
منتظر تحقق وعده مسئولان برای افزایش سهمیه لرستان هستیم
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در این رابطه با اشاره به رایزنی های انجام شده در این زمینه اظهار داشت: در جلسه ای که ما با مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم قرار شد به صورت تدریجی به تعداد کوپه های اختصاصی به لرستان اضافه شود تا در نهایت یک قطار ویژه دورود – مشهد به این استان اختصاص یابد.
 
عباس قائد رحمت با تاکید بر اینکه مدیر عامل راه آهن کشور با مدیران کل راه آهن لرستان و خوزستان تماس گرفتند و خواستار اضافه شدن سهمیه استان لرستان شدند، عنوان کرد: در صورتیکه این موضوع محقق نشده است مجدد به مدیر عامل راه آهن کشور تذکر خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه سهم استان لرستان از قطار جنوب به مشهد تنها سه کوپه است، عنوان کرد: این تعداد محدود جوابگوی سیل مشتاقان زیارت امام رضا(ع) از استان لرستان نیست و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این تعداد افزایش یابد.
 
قائدرحمت با تاکید بر اینکه به شدت پیگیر تحقق سهم لرستان در این زمینه هستیم، عنوان کرد: در صورتیکه افزایشی در سهمیه لرستان صورت نگرفته باشد پیگیر علت عدم اجرای دستور مدیر عامل راه آهن کشور خواهیم شد.
 
به هر روی به نظر می رسد با توجه به اینکه سفر با قطار سفری ارزان و ایمن محسوب می شود و مردم استان لرستان نیز مردمی با سطح درآمدی پایین هستند باید مسئولان در سطح ملی و استانی برای تسهیل در مسافرت مردم تدابیر جدی بیاندیشند و به خواسته مردم لرستان با سابقه ۷۰ ساله دارا بودن خط آهن جامه عمل بپوشانند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: