۰

آرامش در سوریه حکم‌فرما شد، درگیری در حلب و حمص ادامه دارد

در حالي که آرامش در دمشق حکم‌فرما شده است، درگيري بين نيروهاي امنيتي سوريه و گروه‌هاي مسلح در برخي بخش‌هاي اين کشور همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۸۷۱۲
۱۱:۲۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي‌وي ، نيروهاي امنيتي شبه‌نظاميان را از پايتخت بيرون رانده‌اند اما در حومه شهر درگيري بين دو طرف همچنان ادامه دارد. درحال حاضر نيز درگيري‌ها در شهر حمص و حلب در جريان است.

نيروهاي دولتي روز جمعه، هشت بمب کارگذاري شده در اطراف مسجدي در منطقه حجرالاسود دمشق را خنثي کردند.

بر اساس گزارش‎هایی که در همان روز منتشر شد، ترکيه يک پايگاه مخفي در شهر آدانا واقع در جنوب اين کشور و در حدود ۱۰۰کيلومتري مرز سوريه بنا کرده است تا از اين طريق به گروه‌هاي مسلحي که عليه دولت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه مي‌جنگند، تدارکات برساند.

در گزارش‎های منتشر شده در این خصوص آمده است که يک منبع قطري از کمک ترکيه، عربستان سعودي و قطر از طريق اين پايگاه به شورشي‌ها پرده برداشته و گفته است که کشورهای مذکور اسلحه و تجهيزات ارتباطي را از طریق این پایگاه به گروه‎های مسلح مخالف دولت سوریه مي‌رسانند.

طبق گزارش‌هاي ديگر، هفته گذشته ۲ هزار مرد مسلح از طريق مرز ترکيه وارد سوريه شدند.

دمشق مي‌گويد اين شورشي‌ها از سوي ترکيه، عربستان سعودي و قطر حمايت مي‌شوند.

سوريه از مارس سال ۲۰۱۱ با تظاهراتي که در حمايت و مخالفت با دولت بشار اسد برگزار مي‌شود صحنه ناآرامي است.

دولت سوريه مي‌گويد قانون شکن‌ها، خراب‎کار‌ها و تروريست‌هاي مسلح مسئول اين ناآرامي‌هاي خونين هستند، در حالي که مخالفان نيروهاي امنيتي را مسئول اين کشتار مي‌دانند.

دمشق همچنين مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج رهبري مي‌شوند و نيروهاي امنيتي دستور قاطع دارند که به غيرنظاميان آسيب نرسانند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: