۰

تظاهرات پاکستانی‌ها علیه کشتار مسلمانان میانمار

صدها پاکستاني با حضور در خيابان‌هاي شهر کويته مرکز ايالت بلوچستان، کشتار مسلمانان روهينگيا در ميانمار را محکوم کرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۶۸۱
۱۴:۴۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي وي، معترضان پرچم نوشته‌هايي حمل مي‌کردند که روي آن شعارهايي عليه شکنجه مسلمانان در ميانمار نوشته شده بود.

رهبران فعالان تحريک انصاف گفتند کشتار مسلمانان بيگناه روهينگيا در ميانمار در حالي ادامه دارد که سازمان ملل و ديگر سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر در برابر آن سکوت اختيار کرده‌اند.

آنها گفتند شمار زيادي از مسلمانان کشته شده و يا زنده زنده سوزانده شده‌اند و همچنين چندين روستا نيز به طور کامل نابود شده است.

سازمان ملل اعلام کرد چندين دهه تبعيض و اعمال محدوديت‌ها از جمله محروميت از داشتن زمين، تحصيل و خدمات عمومي سبب شده است مسلمانان روهينگيا بدون وطن باقي بمانند.

شمار زيادي از مسلمانان روهينگيا پيش‎تر به کشور همسايه بنگلادش رفته که بسياري از آنها در اين سفر دريايي جان خود را از دست داده بودند. اگرچه دولت بنگلادش مسلمانان روهينگيا را به ميانمار بازگردانده و آنها را مهاجران غيرقانوني مي‌نامد.

مرکز پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد اين مراکز از آن جايي که جايي براي پناهندگان بيشتر ندارد، مسلمانان روهينگيا را نمي‌پذيرد.

دولت ميانمار مدعي است مسلمانان روهينگيا بومي نيستند و آنها را در زمره مهاجران غيرقانوني قرار داده و آنها را براي شهروندي به رسميت نمي‌شناسد؛ اين در حالي است که مسلمانان روهينگيا چندين نسل است که در ميانمار ساکن هستند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: