۰
نیروهای امنیتی سوریه:

پاکسازی اکثر مناطق دمشق از وجود تروریست‎ها

نیروهای امنیتی سوریه موفق شده‎اند تا با بیرون راندن تروریست‎ها از دمشق ، آرامش را به بیشتر مناطق پایتخت سوریه بازگردانند.
کد خبر: ۳۸۵۹۶
۱۵:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي‌وي، درحالي که آرامش به بيش‌تر نقاط دمشق بازگشته اما درگيري ميان نيروهاي امنيتي و شورشيان مسلح در حلب وحمص همچنان ادامه دارد.

گروه‌هاي مسلح موردحمايت خارجيان، به ايست‌هاي امنيتي در حلب حمله کرده‌اند. اين درحالي است که گزارش‌هايي از درگيري‌هاي پراکنده ميان نيروهاي دولتي سوريه و گروه‌هاي مسلح در حمص گزارش مي‌شود.

درگيري ميان نيروهاي امنيتي با شورشيان در مناطق الباب و شعار در شهر حلب همچنان ادامه دارد. گفته مي‌شود تعداد زيادي از اعضاي گروه‌هاي مخالف مسلح خود را در مناطق نامبرده شده تسليم کرده‌اند.

نيروهاي امنيتي سوريه روز سه شنبه (۳ مرداد) با شورشيان در سراسر کشور درگير شدند و منطقه نهرعايشه در حومه دمشق آخرين منطقه‌اي بود که از وجود گروه‌هاي مسلح خارجي پاک‌سازي شد. درحال حاضر تمامي مناطق در دمشق آرام است.

بنابر اين گزارش، نيروهاي امنيتي همچنين تلاش‌هاي مکرر گروه‌هاي مسلح را براي نفوذ به خاک سوريه از طريق کشورهاي همسايه خنثي کرده‌اند.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا کنون صحنه ناآرامي‌ها و تظاهراتي هم در حمايت و هم در مخالفت بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور بوده است .

دولت سوريه مي‌گويد، قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌هاي تروريستي مسلح عامل اصلي ناآرامي ‌و خشونت‌هاي مرگ‌بار در سوريه هستند و در مقابل مخالفان، کشتارها را به نيروهاي امنيتي سوريه نسبت مي‌‌دهند.

دمشق همچنين تاکيد دارد که اين ناآرامي‌ها از خارج طراحي و هدايت مي‌شوند و نيروهاي امنيتي دستور اکيد دارند تا به غيرنظاميان آسيبي نرسانند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: