۰
حوزه‌های علمیه عراق محکوم کردند:

حمایت طاهر الهاشمی از آیت‌الله باقر النمر / عربستان به دنبال جنگ‌های مذهبی است

یکی از رهبران شیعه مصر در بیانیه‌ای ضمن حمایت از آیت‌الله باقر النمر خواستار آزادی وی و اعطای حقوق حقه مردم شیعه عربستان شد و اعلام کرد: عربستان به دنبال جنگ‌های مذهبی است.
کد خبر: ۳۸۲۱۸
۱۹:۰۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، الطاهر الهاشمی رئیس نیروهای اهل‌بیت(علیهم السلام) مصر در بیانیه‌ای  اقدامات ضدشیعی و ضدمردمی عربستان در شرق این کشور و دستگیری شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد.

وی در این بیانیه اقدامات عربستان سعودی را در راستای جنگ مذهبی خواند و با اشاره به جایگاه بین‌المللی شیخ نمر، دستگیری وی را نقطه ننگ و سیاه جدیدی در کارنامه آل‌سعود دانست و اعلام کرد: در این اتفاقات خیری برای اسلام و مسلمین نمی‌بینیم و مزدوری آل‌سعود و ارائه دستوراتی از استعمار جهانی برای سرکوب شیعیان به چشم می‌خورد.

الهاشمی اقدام آل‌سعود در حق مردم منطقه شرقیه عربستان و نحوه برخورد با آیت‌الله نمر از رهبران شیعه این منطقه را برخاسته از ترس آل‌سعود دانست و با بیان اینکه دستگیری شیخ نمر زلزله در ارکان آل‌سعود است، تاکید کرد: ما سیاست‌های طائفه‌گرانه و وحشیانه عربستان در تمام نقاط این کشور را محکوم و از شیعیان این کشور می‌خواهیم صبر و پایداری بر قوانین را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان دستگیری شیخ نمر را خلاف عرف اخلاقی و قانونی دانسته و با اشاره به مخفی شدن آل‌سعود در پشت استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی، از سکوت جهان عرب، جهان اسلام و مجامع بین‌المللی ابراز تاسف کرده است و از آنان خواسته است برای آزادی شیخ نمر و تقویت ارزش‌های آزادگی تلاش کنند.

 محکومیت برخورد با شیعیان عربستان و شیخ نمر در حوزه‌های علمیه عراق

 در همین حال حوزه‌های علمیه عراق نیز دستگیری شیخ نمر را محکوم کردند که از جمله آنها حوزه امام قائم(عجل الله تعالی فرجه) که بازداشت نادرست وی را محکوم کرده است.

این حوزه آیت‌الله شیخ نمر را نماینده مردم منطقه شرقی عربستان برای بیان خواسته‌ها و آرزوهایشان خوانده و خواستار آزادی وی و اعطای حقوق حقه مردم شرق عربستان شده است.

حوزه امام قائم(عجل الله تعالی فرجه) کربلا در این بیانیه خواستار همبستگی علمای جهان اسلام با شیخ نمر و مردم شیعه منطقه شرق عربستان شده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: