۰

دو سال زندان برای روحانی شیعه اندونزیایی

در حالی که همه منتظر محاکمه مهاجمان حمله به شیعیان منطقه سامپانگ اندونزی بودند، دادگاه این منطقه پس از چند ماه رفتار غیرعادلانه با یک روحانی شیعه، وی را به تحمل دو سال حبس محکوم کرد.
کد خبر: ۳۸۰۹۳
۱۹:۰۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، دادگاه منطقه سامپانگ اندونزی پس از چند ماه رفتار غیرعادلانه با یک روحانی شیعه، وی را به تحمل دو سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه «شیخ تاج الملوک» را متهم به طرح مطالب توهین آمیز کرد و ادعا نمود که تدریس های این روحانی با موازین اسلامی انحراف دارد و باعث تشویش اذهان جامعه می‏شود!

یکی از اتهام های شیخ تاج الملوک ـ که در آوریل سال جاری (اردیبهشت 1391) توسط پلیس در "جاوه شرقی" دستگیر شد ـ این است که وی ادعا کرده است قرآن شیعیان با قرآن سنی ها فرق دارد و قرآن اصلی در دست امام مهدی(علیه السلام) است!! این ادعا توسط وی قویاً رد شده است.

این در حالی است که شبهه تحریف قرآن بارها از سوی علمای مذهب اهل بیت(ع) رد شده و قرآن‏های موجود در مساجد و نازل شیعیان در سراسر جهان، شاهد زنده و حاضری بر این مدعاست.

قاضی همچنین تاج الملوک را متهم به تبلیغات منفی در بین شاگردانش کرده است. اما شیخ تاج الملوک اعلام کرد که دادخواستی علیه حکم دادگاه خواهد نوشت زیرا آنها آبرویش را خدشه دار کرده و وی را "کافر" خطاب کرده اند.

در همین حال، سازمان های حقوق بشری از حکومت اندونزی خواسته اند تا وی را فوراً آزاد کند.

این حکم در شرایطی صادر شد که همه منتظر محاکمه مهاجمان حمله به شیعیان منطقه سامپانگ اندونزی بودند، نه محاکمه روحانی شیعه این منطقه که خود قربانی خشونت وهابیان است و خانه اش نیز سوزانده شده است!

شایان ذکر است که از محرم سال گذشته، دهها تن از شهروندان شیعه اندونزی به همراه «شیخ تاج الملوک» روحانی شیعیان منطقه، از بعد از به آتش کشیدن خانه هایشان در 29 دسامبر 2011 (8 دی 1390) به دست اعضای گروهگ تندروی وهابی, مجبور به ترک منازل خود در روستاهای "نانگکرنانگ" و "کرم گایم" در دو منطقه "اومبن" و "سامپانگ" شدند.

در همین حال "کمیسیون قربانیان و مفقودین خشونت (کنتراس)" در سورابایای اندونزی  هم برخی مقامات دولتی را به همکاری با وهابی ها برای فشار بر جامعه اقلیت شیعه در مرکز سامپانگ (در جزیره جاوه شرقی) متهم کرد.

منبع: ابنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: