۰

نقض حقوق بشر از سوی عربستان در اتریش به انتقاد گرفته شد‏

نقض حقوق بشر از سوي رژيم عربستان و رويکرد سرکوب‎گرانه‎اش در مقابله با اعتراضات موجود در اين کشور، مورد انتقاد مجلس اتريش قرار گرفت.
کد خبر: ۳۷۸۸۱
۲۱:۲۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، بنابر آخرين گزارش‌هاي منتشر شده از سوي روزنامه "کورير" اتريش، گروهي از نمايندگان پارلمان اين کشور به شدت آل سعود را به خاطر نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار دادند.

نيروهاي امنيتي عربستان در تاريخ ۸ جولاي، در منطقه القطيف واقع در استان الشرقيه به روي تظاهر‌کنندگان آتش گشوده و ۳ کشته و چندين زخمي بر جا گذاشتند.

معترضان از فوريه سال ۲۰۱۱ تقريبا به طور منظم در عربستان سعودي، به خصوص منطقه القطيف و شهرالعواميه واقع در استان الشرقيه، تظاهرات برگزار کرده و رهايي تمامي زندانيان سياسي، برخورداري از آزادي بيان و تجمع و همچنين پايان دادن به تبعيضات گسترده را خواستار شده‎اند.

تظاهرات مردم عربستان به خصوص از نوامبر سال ۲۰۱۱ از زماني‏که نيروهاي امنيتي در استان الشرقيه ۵ معترض را کشته و بسياري را زخمي کردند، شکل اعتراضات ضد رژيم به خود گرفته است.

بنا بر گفته ديدبان حقوق بشر، عربستان " معمولاً اقدامات انتقادي از دولت را سرکوب مي‌کند".

مجلس اتريش در ششم جولاي، تشکيل مرکز گفت‌و‌گو‌هاي بين مذهبي در وين که از سوي عربستان سعودي حمايت و تامین مالی مي‌شود را تصويب کرد.

با اين وجود، حزب سبز و حزب آزادي اتریش، تشکيل چنين مرکزي در وين را مورد انتقاد قرار دادند.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: