۰

وزارت خارجه پاكستان معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد را احضار كرد

اسلام آباد - وزارت امور خارجه پاكستان عصر امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام كرد كه معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد به این وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض دولت پاكستان نسبت به حمله شبه نظامیان از خاك آن كشور به پاكستان كه منجر به كشته شدن شش نظامی شد، به وی اعلام گردید.
کد خبر: ۳۷۱۱۲
۲۰:۰۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا، مقامات امنیتی در پاكستان در گزارشی اعلام كردند كه شبه نظامیان محلی بامداد امروز (دوشنبه ) از طریق خاك افغانستان به بخش دیر بالا در مناطق قبایلی واقع در شمال غربی این كشور به یك پست ایست و بازرسی ارتش پاكستان حمله كرده و طی آن شش نظامی را به قتل رساندند.

در همین حال رسانه های خبری نوشتند : سراج الدین یكی از سخنگویان گروه طالبان محلی تلفنی به خبرنگاران در مناطق قبایلی گفته كه در این حمله شبه نظامیان 17 سرباز پاكستانی را كشتند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاكستان آمده كه معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد فرا خوانده شد و به وی مراتب شدید اعتراض دولت این كشور برای استفاده شبه نظامیان از خاك افغانستان برای حمله به نظامیان پاكستانی اعلام گردید.

در این بیانیه افزوده شده كه در ساعات اولیه بامداد امروز، حدود 100 شبه نظامی در بخش دیر بالا در مناطق قبایلی هم مرز با افغانستان وارد خاك پاكستان شده و با نیروهای ارتش درگیر شدند.

در جریان تبادل آتش بین نظامیان پاكستان و شبه نظامیان حداقل شش ارتشی كشته و 11 سرباز نیز زخمی شدند.

مقامات وزارت امور خارجه پاكستان به این دیپلمات ارشد افغانستان كه نامی از وی در بیانیه یاد شده، برده نشده است، گفتند كه دولت افغانستان باید اقدامات مناسبتری را برای جلوگیری از حوادث مشابه و حملات شبه نظامیان از مرز این كشور به پاكستان اتخاذ كند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: