۳۴

تحریم حج توسط سه عالم شیعه به دلیل اعدام نا به حق یک ایرانی

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امام راحل نیز در اعتراض به کشتار حجاج توسط ماموران عربستان حج را تعطیل کرد، گفت: علمای اسلام امروز نیز در برابر این اقدام عربستان ساکت نخواهند نشست. وی همچنین از اعدام برخی اتباع ایرانی در کشور عربستان به شدت انتقاد کرد و خواستار پیگیری مجدانه این مسئله شد.
کد خبر: ۳۶۸۹۸
۱۰:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، آیت‌الله نوری‌همدانی عصر دیروز در دیدار با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در سخنانی به مسئله اعدام برخی اتباع ایرانی در کشور عربستان اشاره کرد و افزود: باید سران نظام در برابر این اقدام موضع‌گیری قاطعانه‌ای داشته باشند، چراکه این عمل غیرقانونی و مخالف با حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه علمای اسلام نیز در برابر این اقدام ساکت نخواهند بود، اضافه کرد: عربستان در راستای اهداف آمریکا گام بر داشته و از اسلام چهره‌ای خشن و ضد حقوق بشر معرفی می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام دین رافت و مهربانی است، افزود: عربستان نوکر آمریکا بوده و پول نفت خود را در مسیر نوکری آمریکا خرج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وهابیت مایه ننگ اسلام است، بیان کرد: در گذشته نیز شاهد موضع‌گیری علما در برابر کشتارهایی که در عربستان صورت گرفت،‌ بودیم. در سال‌های دور یک ایرانی با ناحق در عربستان اعدام شد که در آن زمان آیت الله صدر، آیت الله خوانساری و آیت الله کوه کمره‌ای در برابر این مسئله موضع‌گیری کرده و یک سال حج را تعطیل کردند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امام راحل نیز در اعتراض به کشتار حجاج توسط ماموران عربستان حج را تعطیل کرد، گفت: علمای اسلام امروز نیز در برابر این اقدام عربستان ساکت نخواهند نشست.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی باید در برابر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و همچنین دولت‌های همراه با آنها مواضعی قاطعانه داشته باشد، گفت: باید حکومت‌‌های عربستان و بحرین قدرت ایران را درک کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حکومت‌های ظالم بحرین و عربستان در آینده‌ای نزدیک سقوط خواهند کرد، افزود: 15 سال طول کشید تا نظام شاهنشاهی در ایران سقوط کند و این اتفاق دیر یا زود برای آل‌سعود و آل‌خلیفه تکرار می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی از فقدان وجود رهبر رنج می‌برد، گفت: اگر کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته رهبری همچون سید حسن نصرالله را داشتند، خیلی زود به اهدافشان دست پیدا می‌کردند.

در این دیدار امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مواجهه ایران با اعدام اتباع ایرانی ارائه کرد.

منبع : فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
نظرات بینندگان
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
آمریکا از هر فرصتی استفاده میکنه تا بین قطب های جهان اسلام تفرقه بندازه .
قضیه دروغی که در مورد ترور سفیر عربستان گفتند رو یادتونه ؟؟؟ انتظار آمریکا این بود که ایران واکنش تند نشون بده و بین عربستان و ایران دعوا بالا بکشه .
مسئولین ارشد نظام کار خوبی کردند که نسبت به قضیه بی اعتنایی کردند .
این قضیه هم عینا همین است . برای این اعدامشون کردند که بین ایران و عربستان دعوا راه بندازند و باز هم تفرقه تو جهان اسلام .

این قضیه باید از طریق مسئولین وزارت خارجه پیگیری بشه ، اگه مسئولین ارشد مثل رهبری واکنش تند نشون بدهند ، دقیقا همون چیزی که دشمن میخواد رو براشون فراهم کردیم .
طاها
Switzerland
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
تو رو جون هر کی دوست داری این تحلیل ها رو نکن !!
میخوای چندتا ایرانی دیگه هم برای حسن نیت بفرستیم اونجا اعدام کنن تا روابطمون با این آل یهود بهتر بشه؟؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اگرپدرخودت بود چی؟
محمدرضا
United States
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
چه تحلیل متفکرانه ای
تنهایی به این نتیجه رسیدید
نمیدونم دیگه باید چه کار کنن با شیعه و ایرانی که شما از این تفکراتتون دست بردارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
وهابیت مایه ننگ اسلام است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
همه علما ی ایران باید واکنش نشان دهند - 18 ایرانی را 5 - 6 سال بدون محاکمه درست بدون مترجم زندانی کردند و بعد با اتهام واهی مواد مخدر گردن زدند بدون اینکه جرمشان ثابت شود
واقعا شرم بر وهابیت
حتی یک ایرانی هم باید واکنش نشان می دادیم ولی 18 نفر بسیار تاسف بار است
ستايش گر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
خدا پدر امام رو بيامرزه...!
لبیک یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
چرا خود آیت اله نور همدانی ، اعلام نمی کنند امسال حج تعطیله ، خوب اعلام کنید دیگه!! شما هم دارید موضعی غیر عملی میگیرید !! راست میگید شما هم به عنوان یک مرجع اعلام کنید!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
كسي حق نداره حج رو تعطيل بكنه و الا گناه هزاران نفر كه سالهاست منتظر رفتن به خانه خدا هستند گردن اونه
وبال الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
کاملا درسته، این عربستان زیادی پاشو از گلیمش دراز کرده! باید پاشو قلم کرد!
حاج سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
حفظک الله .به جان خودم اگه این حج یه سال تعطیل بشه به خواهش میفتن.ولی حیف که بعضی از ملت مون دشمنو هنوز نشناختن...چه جور جیب عربا رو پر می کنن.و راس راس می گن شیعه کافر و نجس....به امید اضمحلال وهابیت ...یا حیدر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اقايون مراجع به غير 18 نفر اعدام ي مواد مخدر 70 ميليون گرسنه تو ملكت هست لطفا يه فتوايي نظري حرفي هم درباره اين موضوع علنا بفرماييد مخصوصا اقاي نوري كه مواضعشون معلومه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
به جان خودت بله تو رو هم حفظك الله به جان خودت!!!!!!!!! فكر كنم شما هم جيبتون از يه جاهايي پر ميشه ها!!
طاها
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
من موندم چرا شیعه نیوز نظرات منو تایید نمیکنه!!؟؟ فرکر کنم تحریم کامنت شدیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
شیعه نیوز خجالت داره ! چرا کامنت ها رو چاپ نمیکنید؟ چرا ملاحظه کاری میکنید ؟ دیگه نبینم از عدالت علی دم بزنید!
ali 110
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
شیعه نیوز امسال 180 درجه با سال های قبل فرق کرده و مشتری های سابقش هر روز کمتر می شه بازدیدکنندگانش از قشر سایر سایت های جمهوری اسلامی دارد می شود در همین راستا از این به بعد اینجانب و دوستانم پیامی با نام های اصیل خود در سایت نمی گذاریم......از نام های قدیمی و فعال مانند سلمان حدادی وطلبه سبز و...دعوت میکنم تا مدتی به این تحریم بپیوندند
ناشناس
United States
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
تو چکاره ای که نبینی.....؟ حالا چون به میل تو عمل نکردن عدالت ندارن بعدشم اینها که نگفتن عدالت حضرت امیر را دارن
محمدحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اونقدر حق گفتن ثقیله که اینجا هم -پاتوق بچه شیعه های ولایت مدار- کامنت هامون رو فیلتر می کنن.
بنده علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقای ali110
شما منظورت از اون دو 2 نفری که اسم بردی،چیه.؟!
اون دو2تا که همیشه ساز مخالف وبادمخالف تشیع ان.نکنه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تو همكاره و من هيچ كاره خوبه؟ اما فقط اگرمطلبي چاپ ميشه سايت بايد بدون هيچ كم وكاستي كامنت رو چاپ كنه تا همه نظرات مشخص بشه و حق و باطل تبين بشه نه اينكه سليقه اي هر كامنتي كه انتقادي باشه رو چاپ نكنه و فقط تعريف و تمجيد رو بزاره منم شك دارم تو اصلا علي و عدالتش رو بشناسي
شهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
لعنت خدا بر وهابیت واولی دومی سومی وتابعن انها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اقايون مراجع لطف كنن يك فتوايي اعتراضي درباره اين گراني ها هم بدهند تا يكم مردم دلشون خوش باشه كه كسي هم به فكرشون هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
شيعه نيوز من از شما نسبت به مذهبم واهل بيت ارادت خاصي دارم و مطمئن باشيد كه تغصبم از شما بيشتر اما ملاحظه كاري نكنين و لطفا درست اطلاع رساني بكنيد اين اقايوني كه اعدام شدند قاچاقچي مواد بودن و قاچاقچي توي ايران هم توي ملاء عام اعدام ميشه (ببينم جرات دارين كه چاپ كنين)
محمدرضا
United States
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
جناب ناشناس
اعدام هم احکام و شرایط خاصی داره ضمنا هیچ کشوری نمیتونه بدون اطلاع کشور تبعه های اون کشور رو اعدام کنه یه ذره مطالعه کن عزیز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
اقای محمد رضا مطمئن باش منم مطالعاتم اگر بیشتر تو نباشه کمتر هم نیست یه سوال میکنم لطفا جواب بده اگه شخصی بدون اجازه و از راه غیر قانونی بیاد توی ایران وو خلاف بکنه باهاش چیکار میکنن؟ حکمش چیه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
نابودي فرقه ضاله وهابيت وبهائيت صلوات بفرست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ميخواستيد اينقدر برادر برادر نكنيد كه حالا مجبور به تحريمشان شويد ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
وهابیت هیچ وقت برادر ما نبوده نیست و نخواهد بود
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
خطاب به حجاج:
با عرض سلام به حجاجی که پولهایشان صرف خرید سلاح برای کشتار شیعیان میشه...
حجکم مقبول وسعیکم مشکور.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
هر اعمالی و کارها و رفتارهایی که عربستان در مکه یا مدینه با ما انجام میدهد، آیا به این معنا است که گفته آیت‌الله نوری همدانی مبنی بر اینکه حج نروید،درست است یا نه؟؟؟
قبول میکنم در عربستان چه بلاهایی سر ما میاد اما آیا عقل این را میپذیره که حج نرویم و آن را به جا نیاریم. حج یکی از ارکان اسلام هست چرا آیت‌الله نوری همدانی این طور گفتند؟؟
عزیزان من هر کسی حتی پیغمبر(ص) اگه به جای شما بود این فتوا را نمی دادند چه برسد به ما که می آییم به خاطر یه سری اختلافات و تعصب هایی حج را ممنوع میکنیم.
ما کی هستیم که می آییم یک رکن از ارکان اسلام را اون هم به خاطر اختلاف بین ما و سنی ها ممنوع میکنیم. ما که ساده اییم می آییم این را می پذیریم. اما عزیزان من از شما سوال میکنم که آیا خداوند این را می پذیرد که به خاطر اختلاف و رفتارهایی که سنی ها در عربستان با ما انجام می دهند بیاییم حج را را ممنوع کنیم؟! و یک رکن از ارکان اسلام را حذف کنیم؟!
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
محمدرضا
United States
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
خیلی ها رو میشناسم و حتما شما هم میشناسید که نون شب ندارن بخورن میرن وام میگیرن که برن مکه اولا آیا این زیارت خانه خدا مورد تایید اسلام و قرآن هست
دوما ؛ چرا آخه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
شيعه نيوز بازم كامنت ها رو نميذاره ! انتقاد پذير باشيد لطفا حتي اگه عليه مراجع هم باشه چاپ كنيد چون توهين نيست بلكه گله از بعضي از مراجع هستش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
اين مطلب كه نوشته ميشه سريع چاپ ميكنيد اما خود انتقاد رو عمرا اگه چاپ كنيد !ملاحظه كارهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
آقا تا کی باید مردم ما تو عربستان تحقیر بشند تا کی باید مدارا کنیم تو رو خدا این عمره رو تعطیل کنین تا الکی جیب این سعودی ها رو پر نکنیم